پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید حسین مومنی اصفهان

حوزه/ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، طرح مدارس امین را از برکات همکاری حوزه و آموزش و پرورش خواند و خواستار فراهم سازی حضور فعال تر روحانیون در بین دانش آموزان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی، در نشست کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان اصفهان، در دفتر نماینده ولی فقیه در استان،  با اشاره به اعزام طلاب  و روحانیون به مدارس، گفت: برنامه ریزی های فراوانی جهت اعزام مبلغین به مدارس انجام شده، اما تا حدودی با بی رغبتی برخی مدیران مدارس مواجه شده است که امیدواریم با اصلاح این روند، بستر لازم برای حضور فعال روحانیون در بین دانش آموزان فراهم شود.

*ضرورت تربیت دینی دانش آموزان

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، طرح مدارس امین را از برکات همکاری حوزه و آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: این طرح با رویکرد تربیت دینی دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه، در مدارس اصفهان در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: طرح مدارس امین در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی و پاسخگویی به شبهاتی که از طریق ماهواره ها ایجاد می شود، اجرایی گردید که بر اساس آن، یک روحانی با حضور در مدارس، به فعالیت فرهنگی و تربیتی می پردازد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی خاطرنشان کرد: حضور مبلغين حوزوي در مدارس با تمركز بر محورهايي چون آیات و روایات و سیره معصومین(ع) و استفاده از منابع اصیل اسلامی در تربیت دینی دانش آموزان، تقدم تزکیه در تعلیم در برنامه ها و فعالیت ها، حرکت براساس منویات مقام معظم رهبری و محور قرار دادن روحانی در اجرای فعالیت های تربیتی و فرهنگی مدارس انجام مي گيرد.

*همکاری حوزه و آموزش و پرورش؛ ضرورتی انکار ناپذیر

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام رسول  ملکیان  از مسئولین حوزه علمیه  اصفهان نیز در سخنانی گفت: همکاری حوزه و آموزش و پرورش کار سلیقه ای و مقطعی نیست، بلکه یک ضرورت انکار ناپذیر است واگر فرمایشات مقام معظم رهبری را بررسی کنیم، بیشتر به اهمیت این همکاری واقف می شویم.

وی تاکید کرد:  با توجه به نفوذ شبکه های مجازی فراوان در بین قشر نوجوان و جوان، باید زمینه‌هایی را برای ورود طلاب به مراکز تربیتی ایجاد کنیم که روش های صحیح زندگی اجتماعی را به دانش آموزان بیاموزند.

*سند تحول بنیادین، مبنای همکاری ها

حجت الاسلام ملکیان عنوان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مقام معظم رهبری بر اجرای آن تاکید دارند، باید مبنای فعالیت های فرهنگی و همکاری حوزه و آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی ابراز کرد:  تشکیل حوزه علمیه مخصوص فرهنگیان از جمله  نیازهای امروز آموزش و پرورش می باشد. این برنامه در خراسان رضوی اجرا شد و بازخورد بسیار خوبی را به همراه داشت، مسئله دوم در خصوص جذب روحانیون توانمند در آموزش و پرورش می باشد که در صورت اجرایی شدن، کمک بسیاری به تربیت دینی دانش آموزان خواهد کرد.

انتهای پیام 38/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha