جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسن آقا یوسفی / آموزش و پرورش همدان

حوزه/ معاون اداره کل آموزش و پرورش استان همدان از فعالیت ۵۰۰ روحانی در مدارس این استان خبر داد.

حسن آقا یوسفی، دبیر کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش استان همدان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به نقش روحانیون در تربیت دینی دانش آموزان، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های عظیم حوزه در عرصه های تبلیغی و تربیتی، می توان با اعزام به مدارس در قالب فعالیت های فرهنگی  و امام جماعت علاوه بر آگاهی بخشی، در زمینه رشد معنوی دانش آموزان، گام های اساسی را برداشت.

وی، نقش کمیته همکاری های حوزه و آموزش پرورش را در اجرای برنامه دینی و فرهنگی در مدارس تاثیرگزار خواند و تصریح کرد: همکاری حوزه و آموزش و پرورش به تحول نظام آموزشی کشور، تربیت دینی دانش آموزان، ایجاد معرفت شناسی و توسعه رفتار های اخلاقی در عرصه آموزش می انجامد.

دبیر کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: زمینه دیگر همکاری حوزه و آموزش و پرورش ارائه مشاوره‌های مذهبی و تربیتی از سوی روحانیون به دانش‌آموزان است که البته از سال‌ها قبل در مدارس آغاز و استمرار دارد.

آقا یوسفی با اشاره به اهداف مدارس امین در توسعه فرهنگ اسلامی اظهار داشت: امروزه با توجه به خلاء های موجود در سطح جوامع بشری، نیاز به پیاده سازی فرهنگ اسلامی با رویکرد های نوین و هنری بیش از پیش احساس می شود، لذا باید در طرح امین از طلاب قوی و آشنا به مباحث روز استفاده شود.

وی با بیان این که حوزه و آموزش و پرورش باید از ظرفیت های خود در راستای ارتقا سطح فکری، فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان استفاده کنند، تصریح کرد: آموزش و پرورش تعاریف خاص خود را برای فعالیت‌هایش دارد و حوزه‌های علمیه نیز سیاست‌های مشخصی را دنبال می‌کنند، به همین دلیل همکاری ها به معنای تصدی گری هر یک در مسائل مربوط به دیگری و دخالت در امور یکدیگر نخواهد بود.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش همدان با اشاره به فعالیت های مدارس امین در استان خاطرنشان کرد:مدارس امین امسال با برنامه ریزی های انجام شده از 22 مدرسه به 50 مدرسه افزایش می یابند و در نظر داریم 15 هزار دانش آموز در این طرح قرار دهیم.

وی به فعالیت روحانیون در سطح مدارس استان همدان اشاره کرد و گفت: درسال گذشته در مدارس استان، 330 روحانی به فعالیت می پرداختند که امسال با تدابیر و برنامه ریزهای صورت گرفته به 500 روحانی افزایش یافته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha