شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
برنجکار - پژوهشگاه قرآن و حدیث

حوزه/ مدیرانجمن کلام حوزه گفت: این انجمن تا کنون ۸ شماره نشریه کلام تخصصی را منتشر کرده که ۶ شماره آن در یک سال اخیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین دکتر برنجکار امروز در نهمین مجمع عمومی کلام در حضور آیت الله العظمی وحید خراسانی برگزار شد گفت: انجمن کلام در سال اخیر به عنوان رتبه اول در بین انجمن های علمی بدست آورده است.

وی افزود: فعالیت های انجمن کلام در عرصه های مختلف سامان گرفته است؛ برگزاری فعالیت های علمی در قالب کارگاه های علمی و پژوهشی از جمله این فعالیت ها بوده است.

مدیرانجمن کلام حوزه بیان کرد: در تابستان گذشته یک کارگاه سه روزه در اصفهان برگزار شد و با حضور 80 نفر برگزار شد که در 12 موضوع تخصصی مورد بحث قرار گرفت.

حجت الاسلام  و المسلمین برنجکار خاطرنشان کرد: اردوی تخصصی طلاب خوزستانی در مشهد نیز برگزار شد که آموزش مباحث کلامی توسط این انجمن انجام شد؛ تاریخ علم کلام، مدارس شیعی، فاعلیت خدا، ماهیت انسان در پیشاو پسافلسفی شیعی، نظریه متن اندیش متکلمان الهیه، جایگاه عقل و معرفت و.... از موضوعاتی بود که در این کارگاه ها به بحث گذاشته شد.

وی گفت: برگزاری کلاس های تخصصی از جمله کلام جدید و قواعد کلامی و منبع شناسی فریقین و تاریخ علم کلام از دیگر برنامه های این انجمن بوده است.

وی افزود: همچنین در این زمینه نشست های علمی بررسی تاریخ و تبیین کلام امامیه، کلام شیعی و الهیات سلبی، جریان های تکفیری، جریان شناسی نو اعتزال، معناشناسی و علم کلام و رابطه انسان و خدا و انسان شناسی و عوالم پیشین نیز توسط و یا با مشارکت این انجمن برگزار شد.

مدیرانجمن کلام حوزه بیان کرد: این انجمن همکاری های تخصصی نیز در زمینه برگزاری همایش های تخصصی داشته است؛ تا کنون 8 شماره نشریه کلام تخصصی نیز منتشر شده است که 6 شماره آن در یک سال اخیر بوده است.

حجت الاسلام برنجکار خاطرنشان کرد: کتاب هایی نیز در این زمینه منتشر شده است که از آن جمله می توان به منبع شناسی فریقین و کتاب های درسی کلام از منظر آیات و روایات و تجرید اشاره کرد.

وی گفت: دیدار با اعاظم حوزه، اهدای بن کتاب به اعضای انجمن، اهدای کتب و محصولات فرهنگی به این اعضا و... از دیگر این برنامه ها بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha