پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام لاکانی

حوزه/ اگر مباحث تحصیلی ، آموزشی و ارتقای سطح علمی بدون رعایت موازین و اصول اخلاقی به پیش برود نه تنها هیچ مشکلی را رفع نخواهد کرد، بلکه مشکلات عدیده ای را به وجود خواهد آورد .

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گیلان ، از برگزاری درس اخلاق در مدارس علمیه استان از 23 لغایت 28 آبان ماه با حضور اساتید برجسته اخلاق  اعزامی از قم خبر داد و اظهار داشت : از دیرباز حوزه علمیه نسبت به اخلاق و تهذیب توجه ویژه ای داشته اند که این امرمنجر به خلق شخصیت های مؤثر،  اسوه و الگو در جهان اسلام گردید.

 وی در ادامه بر لزوم  توجه بیش از پیش به اخلاق در مدارس علمیه اشاره کرده و  افزود: اگر انسان به مدارج بالای علمی دست یابد ولی در مسیر تهذیب نفس گامی بر ندارد دچار آفت و آسیب های بزرگی خواهد شد. 

مدیر حوزه علمیه گیلان با اشاره به حدیث" كُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِكُمْ " ، خاطر نشان کرد : در زمان کنونی بایستی طلاب  اخلاق عملی را دریافت و درک کنند و نباید فقط در مدارس علمیه درصدد بیان اخلاق نظری بود.  

وی افزود : از وقتی که خادمی حوزه علمیه را پذیرفتیم ،تلاش کردیم بحث اخلاقی و تهذیبی را در مدارس علمیه استان جدی بگیریم؛ از این رو تمهیداتی اتخاذ شد و دوره‌ها و کلاس های مختلف  اخلاقی  به صورت کوتاه مدت و بلند مدت توسط اساتید برجسته در مدارس علمیه  استان برگزار گردید .

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی با بیان توجه به مباحث اخلاقی در حوزه علمیه گفت :حوزه علمیه بایستی از حیث اخلاقی و تربیت طلاب به گذشته روشن خود رجوع کنند تا بتوانند شخصیت های طراز اول اخلاقی مانند آقا سید علی قاضی ، علامه طباطبائی، مرحوم کشمیری ،آیت الله بحجت و دیگر علمای که سراسر وجودشان اخلاق بود را تربیت و تحویل جهان اسلام دهند .

مدیر حوزه علمیه استان گیلان از برگزاری دوره های اخلاقی در مدارس علمیه استان استقبال کرد و یادآور شد : با تمام تلاش درصدد هستیم با بهرگیری از اساتید شاخص بومی و اعزامی از سوی معاونت تهذیب حوزه علمیه ، یک تحول اساسی از حیث اخلاقی و تهذیبی در مدارس علمیه استان گیلان ایجاد کنیم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha