جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن گفت: آیت الله حسن زاده آملی چهل فیلسوف مانند ابوعلی سینا، شهید مطهری و غزالی و سهروردی را نام برده که تا روزهای آخر زندگی خود را تنها با قرآن به سر کردند.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عابدی، پنج شنبه شب در مراسم اختتامیه سی امین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور، در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) گفت: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، با  5 هزاردانشجو در 22 واحد فعالیت می کند.

وی افزود: این دانشگاه در 20 استان کشور دارای شعبه است و هنوز استانها و کشورهایی هستند که درخواست ایجاد یک شعبه از این دانشگاه را از ما دارند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن، اظهارکرد: یکی از ویژگی های این دانشگاه آن است که بیشترین پذیرفته شدگان تحصیلات تکمیلی از این دانشگاه هستند.

وی گفت: از نظر سطح علمی اساتید، و کتب درسی و... این دانشگاه در جایگاهی بسیار بالا است و به همین دلیل باشد که بیشترین پذیرفته شدگان مقاطع تکمیلی قرآنی از این دانشگاه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی بیان کرد: هم اکنون 83 استاد تمام وقت و 480 استاد مدعو که برترین های قرآنی کشور هستند در این دانشگاه و در 20 استان کشور تدریس می کنند؛ این دانشگاه  تنها دانشگاه تخصصی کشور با موضوع قرآن است و دانشگاه علوم حدیث مکمل این دانشگاه است.

وی با اشاره به جلوات معنوی شهر قم، گفت: دانشجویان باید با برکات و ویژگی های این شهر مقدس بیشتر آشنا شوند تا وقتی که در این شهر حضور می یابند بدانند که در چه جایی پا می نهد؛ اینجا شهر اهل بیت(ع) است زیرا بارگاه کریمه اهل بیت(ع) و آرامگاه فرزندان بلافصل امامان معصوم(ع) ماست.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی تصریح کرد: به قول مرحوم شیخ عباس قمی، این شهر 200 هزار محدث را در خود جای داده است و به همین خاطر، مرحوم سید بحرالعلوم و صدرالمتالهین کیلومترها مانده به حرم، با پای برهنه حرکت می کردند تا مبادا به این قبور بزرگان و مفاخر عالم تشیع و اسلام بی احترامی نشود.

این استاد حوزه گفت: داخل ضریح حضرت فاطمه معصومه(س) چهار دختر دیگر امام مدفون هستند که دو دختر امام دهم و یک دختر از امام یازدهم و امام نهم در کنار این بانوی گرامی اسلام مدفون می باشد ؛ از نکات جالب توجه دراین زمینه آن است که از روزی که این بقعه مبارکه بنا شده است هیچ مردی در این حوالی مدفون نشده است.

وی برگزاری  موفقیت آمیز این جشنواره را از برکات خون پاک شهدا و خادمان قرآن دانست و گفت: امسال دانشجویانی از سراسر کشور در 31 رشته در این مسابقه شرکت داشتند و تمام دانشگاه ها در این مسابقات مشارکت داشتند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: قرآن کتاب هدایت، هوش و استعداد، علم و معرفت است؛ آیت الله حسن زاده آملی چهل فیلسوف را نام برده است که در آخر عمر تنها قرآن می خواندند؛ مثل ابوعلی سینا، شهید مطهری و غزالی و سهروردی که تا روزهای آخر زندگی خود را تنها با قرآن به سر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی اظهارکردند: مرحوم سهروردی در زمانی که او را در حلب به اعدام محکوم کردند گفت حال که جان دادن من برای شما مهم است، اجازه دهید که مرگ خود را خودم تعیین کنم؛ به همین خاطر از ماموران خواست تا او را در اتاقی به مدت سه روز بدون آب و غذا نگاه دارند و تنها به او یک قرآن بدهند؛ او گفت که خداونداز  شکم پر بنده آزرده خاطر می شود و سعی دارم در حال گرسنگی و تشنگی و انس با قرآن جان دهم.

وی گفت: فراموش نکینم که این جمع ها همه از برکات امام و خون شهدا و حمایت های مقام معظم رهبری است که خود از چهره های فاخر قرآنی کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha