پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی گوهری- مدیر حوزه مهران

حوزه / مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) مهران با اشاره به این که مرز مهران از مرز های امن و کوتاهترین مسیر به عتبات است، گفت: سال گذشته این مدرسه به بیش از ۱۵۰۰ طلبه زائر و خانواده های آنها خدمت رسانی کرد.

حجت الاسلام علی گوهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ایلام، گفت: قریب به سه سال است که همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی و از طرفی با توجه به گسترش فضای فیزیکی مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهر مهران، خدماتی برای زائران حسینی مخصوصا طلاب در نظر گرفته شده و خدا را شاکریم توفیق خدمت به زوار ابی اعبدالله (ع) نصیب ما شده است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) مهران افزود: امروز خوشبختانه حوزه مهران به محوریت برنامه های دینی در این شهر تبدل شده و خدمات بسیاری خوبی هم در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به این که امسال با برنامه ریزی و رفع نواقص سال قبل، بصورت ویژه در خدمت زوار خواهیم بود، ابراز داشت: در ایام اربعین که خیل زائران حسینی برای زیارت و پیاده روی به عتبات اعزام می شوند، حوزه مهران در بخش های مختلف اسکان، تغذیه و ارائه خدمات پارکینگ خودرو  اقداماتی را در راستای ایجاد تسهیلات سفر برای زوار در نظرگرفته است.

حجت الاسلام گوهری با اشاره به برنامه های سال جاری، تصریح کرد: سال گذشته ارائه تسهیلات و خدمات حوزه مهران به زائران عتبات از هفتم صفر آغاز شد که در همین راستا  بیش از 1500 طلبه به همراه خانواده های آنها اسکان داده شدند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) مهران یادآور شد: البته این مدرسه تنها به طلاب و خانواده های آنان خدمات ارائه نکرده، بلکه  به زائران غیر حوزوی نیز خدمت رسانی کرده است.

وی با بیان این که تمام خدمات این مدرسه به صورت خود جوش و توسط طلاب و اساتید انجام می شود، گفت:  اسکان طلابی که به تنهایی عازم عتبات بودند، در  حجره های مدرسه بوده و خانواده های حوزویان نیز در منازل طلاب و اساتید حوزه مهران اسکان داده می شدند. البته با همکاری خیرین اقدامات پذیرایی تغذیه ای زائران نیز فراهم شد

به گفته وی در بحث پارکینگ خودرو های زائران اربعین نیز تا کنون بیش از 200 خودرو در این مدرسه و محوطه های اطراف پارک شده اند که طلاب از آنها با مراقبت کمی کنند.

حجت الاسلام گوهری خاطرنشان ساخت: با همکاری برخی از فرهنگیان موکب "خدام الحسین(ع)" نیز در ابتدای شهر به صورت شبانه روزی راه اندازی شده و طلاب در این موکب که یک ایستگاه صلواتی است، به ساماندهی زائران مشغول هستند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) مهران همچنین خواستار توجه بیش از پیش مسئولین حوزه به این مدرسه شد و گفت: ما در طول سال شاهد حضور زوار برای عزیمت به کشور عراق هستیم که وجود یک مهمانسرا و یا هتل اقامتی برای روحانیون  و خانواده های آنان مانند سایر نهاد ها که اقدام به این امر مهم در شهرستان مهران کرده اند، ضرورت دارد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha