پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ماندگاری

حوزه/ کسانی شاکر هستند که مشکلات را نعمت می دانند و آنها را فرصتی برای خود سازی می دانند؛ امام راحل و مقام معظم رهبری نیز تحریم ها و جنگ هایی که علیه ما ایجاد کردند را یک فرصت برای بالندگی کشور دانستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری، شب گذشته در مراسم سوگواری هیئت فرهنگی مذهبی فدائیان ولایت در مسجد مدرسه عالی امام خمینی(ره) گفت: زندگی نورانی کاروانیان کربلا، به ما نشان می دهد که ما هیچ گاه بدون تکلیف نیستیم و دین شناسی و ولایت شناسی نیز تکلیف را به ما نشان می دهد.

وی افزود: حضرت زینب(س) در عصر عاشورا بحرانی ترین لحظه تاریخ بشریت را پشت سرگذاشت، ولی چون جدیدی داشت تکلیف خود را برای امام حاضر خود انجام داد.

رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا گفت: استمرار بر این تکلیف و توکل به خدا ما را به پیروزی می رساند؛ قرآن بیان می کند که یک عده در آن دنیا عشرت و خوشگذرانی می کنند، ولی عده ای تصور می کنند که در این دنیا باید خودشگذرانی کنند، ولی نمی دانند که چه داده اند و چه گرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بیان کرد: جمله  «السلام علی قلب زینب الصبور» یک جمله دیگر دارد که آن هم و «لسانها الشکور» که این مساله را همیشه باید در خود پروراند؛ برخی تا زمانی که یک مشکل ایجاد می شود داد و فریاد می کنند و خدا را محاکمه می کنند، ولی چیزی نیز از این فریادها بدست نمی آورند.

این محقق و پژوهشگر حوزه خاطرنشان کرد: وعده های خداوند به صابران به حدی است که باید در این زمینه کتاب ها نوشت؛ دسته دیگر افرادی هستند که در مقابل مشکلات شکر می کنند که حضرت زینب(س) از مصادیق این دسته است.

وی افزود: کسانی که اینگونه شاکر هستند مشکلات را نعمت می دانند و آنها را فرصتی برای خود سازی می دانند؛ امام راحل و مقام معظم رهبری نیز تحریم ها و جنگ هایی که علیه ما ایجاد کردند را یک فرصت برای بالندگی کشور دانستند.

رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا گفت: اگر خرابه شام نبود امروز مدافعان حرم بستر ساز ظهور نمی شدند؛ باید باور کنیم که کسانی در مقابل ابتلائات شکر می کنند که اولا این ابتلاء را به عنوان فرصتی از سوی خدا می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بیان کرد: این دسته، بلاها را از جانب خدا می دانند و در این بلا باور دارند که این بلا یک معامله و تجارت است که آنها را به مقامات عالی می رساند؛ خداوند در آیه 90 سوره یوسف(ع) بیان می کند که هر کس تقوا پیشه کند با خدا معامله کرده است.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که اگر در بلا و مصیبت زبان شاکر داشته باشیم، یک پیروزی بزرگ در مقابل دشمن بدست می آوریم، زیرا دشمن با مشاهده ترس ما افروخته تر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: شام منطقه ای بود که مردم باور نمی کردند که امام علی(ع) نماز می خواند، ولی حضرت رقیه(س) با مقاومت و استقامتش، شهری که مردم با جد ایشان دشمن بودند را فتح کردند.

رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا گفت: حضرت رقیه(س) ثابت کرد که با صبر و استقامت می توان بر یزید و حاکمان بزرگ جهانی پیروز شد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بیان کرد: خطبه های حضرت زینب(ع) و حضرت سجاد(ع) شام را فتح کرد و حضرت رقیه سفیر این مکتب در این سرزمین شد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: حضرت رقیه بیان می کنند که من نه تنها مشکل امام علی(ع) را در تسخیر شام فتح کردم بلکه مشکل بستر سازی ظهور امام زمان(عج) را نیز فتح می کنم.

وی افزود: امروز مدافعان حرم قدرت زمینه سازان ظهور را در دفاع از این حرم دختر سه ساله امام علی(ع) را به رخ جهانیان و مخالفان مهدویت نشان دادند؛ امیدواریم همین مسایلی که در روایات سوریه پیش از ظهور مطرح شده است، همین مسایل باشد و این دفاع از حرم به قیام حضرت ولی عصر(عج) منجر شود.

رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا گفت: زمانی که پیامبر اکرم(ص) در حال رحلت بودند و به حضرت زهرا(س) دو مطلب عرض کردند که اولین آن خبر رحلت بود و دوم خبر وصل حضرت بود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بیان کرد: در خرابه شام نیز حضرت رقیه(س) همین بشارت را از سر بریده امام حسین(ع) گرفت که اولین کسی باشد که به حضرت ملحق شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha