پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله علوی بروجردی

حوزه/ استاد درس خارج حوزه با بیان این مطلب که امروز کتابخانه های کشور با استاندارد کتابخانه ای دنیا فاصله داریم، اظهار داشت: امروز کتابخانه شبانه روزی در قم وجود ندارد و باید امکان حضور محقق به صورت ۲۴ ساعته در کتابخانه ها فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله علوی بروجردی امروز در پنجمین نشست مدیران کتابخانه های تخصصی استان قم که در کتابخانه حضرت آیت الله بروجردی (مسجد اعظم) برگزار شد، اظهار داشت: ما نسبت به فرهنگ کشور مسئولیم و باید در این زمینه فعالیت کرد تا بتوان به دستاوردهای خوبی رسید.

وی ابراز داشت: امروز مشکلات جدی در نشر کتاب و فرهنگ کتابخوانی در کشور وجود دارد و در شأن ایران نیست که این مشکلات وجود داشته باشد.

تولیت کتابخانه حضرت آیت الله بروجردی (ره) یادآور شد: در کشورهای گوناگون مردم در اتوبوس ها و ... مشغول به خواندن کتاب هستند ولی متأسفانه در ایران اسلامی خبری از این کارها نیست.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: روزی انتقاد به تیراژ 2 هزار داشتیم؛ اما امروز تیراژ 200 عددی در کشور وجود دارد که اصلا خوشایند نیست.

این محقق و پژوهشگرحوزه تأکید کرد: باید فرهنگ سازی کتابخوانی از مهدکودک کودکان انجام شود تا با ایجاد علاقه میان کودک و کتاب، این فرهنگ رشد پیدا کند.

آیت الله علوی بروجردی گفت: امروز متأسفانه کتابخانه در دبستان و راهنمایی و .... کمتر وجود دارد که جای تأسف است و باید برای آن برنامه ریزی کرد.

وی ضمن گلایه از شهرداری قم، تصریح کرد: امروز برای مبارزه با موش در شهر بودجه وجود دارد؛ اما شهرداری برای فرهنگ مردم بودجه ندارد؛ البته شهرداری را به عنوان نمونه عرض کردم و سازمان های دیگر نیز دخیل هستند.

این استاد حوزه اظهار داشت: باید بودجه در اختیار کتابخانه ها قرار داده شود تا بتوانند کتاب های مورد نیاز را تهیه کند؛ چراکه بودجه کتابخانه ها محدود است و نمی توانند کتاب های روز را خریداری نمایند.

این محقق و پژوهشگر حوزه ابراز داشت: امروز خیّر مدرسه ساز و ... در کشور وجود دارد؛ اما باید خیرینی تربیت کنیم تا کمبودهای کتابخانه ها را برطرف نمایند.

آیت الله علوی بروجردی خاطرنشان ساخت: تقویت کمبودهای کتابخانه های استان قم، از ضروریاتی است که باید به آن توجه شود.

وی با تأکید بر تعامل با سایر کتابخانه های دنیا، تصریح کرد: ما امروز نیاز داریم با کتابخانه های بزرگ دنیا مرتبط باشیم و باید این موضوع از مسئولان أمر خواسته شود.

این استاد حوزه با بیان این مطلب که امروز کتابخانه های کشور با استاندارد کتابخانه ای دنیا فاصله داریم، اظهار داشت: امروز کتابخانه شبانه روزی در قم وجود ندارد و باید امکان حضور محقق به صورت 24 ساعته در کتابخانه ها فراهم شود.

این محقق و پژوهشگر در پایان ابراز داشت: باید امکانات رفاهی برای محققین وجود داشته باشد تا با خیالی آسوده در کتابخانه حضور داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha