جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عماد

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان این مطلب که راه اندازی مجمع کتابخانه های استان قم را به فال نیک می گیریم، گفت: استان قم می تواند الگوی مناسبی برای سایر استان ها باشد تا بتوانند از ظرفیت های خود به درستی استفاده نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد پیش از ظهر امروز در پنجمین نشست مدیران کتابخانه های تخصصی استان قم که در کتابخانه حضرت آیت الله بروجردی (مسجد اعظم) برگزار شد، اظهار داشت: به برکت حضرت فاطمه معصومه(س)، حوزه علمیه و نهادهای علمی که در قم وجود دارد، ظرفیت مناسبی برای تحولات علمی بویژه در حوزه علوم انسانی به وجود آمده است.

وی ابراز داشت: امروز مجموعه ای از کتابخانه های تخصصی فوق العاده و با قدرت نفوذ بالا در قم وجود دارد که خدمات شایانی را به جامعه علمی عرضه می نمایند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: امروزه می توان «مجمع» را آغاز پرنشاطی برای کتابخانه های تخصصی یاد کرد و همزمان با این کار، در سطح ملی نیز مجمعی به راه افتاد که متشکل از 11 کتابخانه بزرگ کشور می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عماد تصریح کرد: آنچه که در امروز به عنوان فضای مجازی در اختیار انسان قرار گرفته، پیش از آنکه تهدید باشد، فرصتی الهی است که اگر درست مدیریت نشود، می توان به ضد خود تبدیل شود که بستگی به مسئولیت پذیری و دانش ما دارد.

وی بیان داشت: کتابخانه ها نقش های گوناگونی دارد؛ اما حوزه کتابخانه تخصصی در ابتدا خدمات خود را به محققین و پژوهشگران می دهد و همگان می دانند که تحقیق، أمری پرهزینه و پرزمان است؛ پس باید به پژوهشگران کمک کرد تا زودتر به اطلاعات مورد نیاز دست پیدا کرده و خروجی آنان سریع تر باشد تا شاهد تحولات و پیشرفت های بهتری باشیم.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان این مطلب که راه اندازی مجمع کتابخانه های استان قم را به فال نیک می گیریم، اظهار داشت: استان قم می تواند الگوی مناسبی برای سایر استان ها باشد تا بتوانند از ظرفیت های خود به درستی استفاده نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha