جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محبی - عضو شورای مدیریت حوزه قزوین

حوزه/ مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پيام نور قزوين گفت: کمبود اعتبارات فرهنگی به کاهش ساعات مطالعه منجر شده است.

حجت‌الاسلام محمد محبی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین با بیان این که کتاب یکی از ابزار مؤثر برای ارتقای فرهنگ است، اظهار کرد: فعالیت در عرصه کتاب و کتابخوانی به ارتقای سطح آگاهی و دانش روز منتهی می شود.

وی کتب مورد نیاز نسل جدید را متفاوت تر از قبل دانست و افزود: با توجه به شرایط کنونی حاکم بر جامعه باید در حوزه‌هایی بیشتر مطالعه شود که جامعه به آن‌ها نیازمند تحول در آن حوزه است و خلأ آن موضوعات در جامعه کاملاً محسوس است.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه پيام نور قزوين در ادامه طلاب را به مطالعه عمیق‌تر و بهتر منابع حوزوی دعوت کرد و ابراز داشت: روحانیت باید در حوزه تخصصی خود مطالعات گسترده داشته باشند و در کنار آن اطلاعات عمومی و آگاهی خود را از سایر حوزه ها نیز افزایش دهند.

این مقام مسئول، فعال سازی کتابخانه‌های دانشگاه را یکی از قدم‌های دانشگاه پیام نور در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه معرفی کرد و اظهار داشت: باید شرایطی را فراهم کنیم که طلاب و دانشجویان و دیگر مردم بتوانند دسترسی راحت‌تری به کتاب‌ها داشته باشند.

حجت‌الاسلام محبی کمبود بودجه فرهنگی را مهمترین عامل کمبود ساعات مطالعه در کشور دانست و بیان کرد: اگر بودجه لازم و کافی در اختیار ارگان‌های فرهنگی قرار بگیرد شاهد تحول عظیمی در این امر خواهیم بود.

وی در پایان افزود: اگر ارگان‌های فرهنگی مسئول با یکدیگر همراه باشند و با همکاری اساتید حوزه و دانشگاه وارد میدان شوند، می توانند با برنامه ریزی ضمن توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه، ساعات مطالعه را نیز افزایش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha