جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ معظم له با تاکید بر این که باید وقف تبدیل به فرهنگ عمومی شود گفتند:برای این امر نیازمند به اطلاع رسانی دقیق از سوی مسئولین ذی ربط در رسانه ملی هستیم، تا آحاد جامعه به اهمیت آن پی ببرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  حضرت آیت الله نوری همدانی، امروز در دیدار اعضاء ستاد گرامیداشت مرحوم آیت الله میرزا ابوطالب قمی و هفته وقف، با بیان این که موضوع وقف از مسائل مهم در اسلام است و قرآن هم تاکید فراوانی بر اهمیت آن کرده،اظهارداشتند: ائمه طاهرین(ع) جایگاه خاص و با ارزشی برای وقف قائل بوده و خودشان هم این گونه عمل می کردند.

ایشان  با اشاره به اینکه از جمله عملی که بعداز مرگ باقی می ماند باقیات الصالحات است، افزودند: یکی از وظائف مهم مسئولان، زنده نگه داشتن وقف و احیاء موقات است.

معظم له با تاکید بر این که باید وقف تبدیل به فرهنگ عمومی شود گفتند:برای این امر نیازمند اطلاع رسانی دقیق از سوی مسئولین ذی ربط در رسانه ملی هستیم، تا آحاد جامعه به اهمیت آن پی ببرند، چرا که خدمت به جامعه به هر نحوی چه از طریق فرهنگ، اقتصاد، سیاست و حتی وقف خدمتی ماندگار و اثر گذار خواهد بود.

ایشان بیان داشتند: رسانه، ابزاری بسیار مهم در اطلاع رسانی است و یکی از وظائف مهم شما استفاده و بهره وری از این ابزار برای احیاء موقوفات است و تا این مهم رسانه ای نشود و مردم از ثواب و جایگاه  مطلع نگردند اقبالی از وقف نخواهد شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان با بیان اینکه علمای گذشته اهل وقف بودند و آن هم به دلیل امکاناتی بود که در اختیار آنها قرا داشت،گفتند: در گذشته در همین شهر قم 200 هزار محدث وجود داشت اما امروزه می بینیم که آن شرائط گذشته فراهم نیست.

 انتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha