شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کتاب

حوزه/ نشست صمیمانه اهالی قلم با استاندارقم به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نشست صمیمی اهل قلم با استاندار قم شامگاه سه شنبه به مناسبت بیست و سومین همایش هفته کتاب جمهوری اسلامی با حضور صادقی استاندار، حجج اسلام والمسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جباری مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی، حقی دبیر همایش کتاب سال حوزه، پژوهشگران حوزوی و اهل قلم در مجتمع ونوس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین جباری مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی قم، تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی را وظیفه دینی و ملی دانست و ابراز داشت: ائمه جمعه و جماعات در زمینه معرفی کتاب های دینی نقش موثری خواهند داشت. 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه 52 کتابخانه عمومی از سوی نهاد کتابخانه های عمومی استان به صورت نهادی و مشارکتی اداره می شود، ابراز داشت: یک میلیون نسخه کتاب در این کتابخانه ها قرار دارد و 45 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی هستند که سه درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند که رقم مناسبی نیست.

سپس حجت الاسلام والمسلمین حقی دبیر همایش کتاب سال حوزه با اشاره به اینکه تولید علم نمایانگر و نمایشگر پویایی و بالندگی جامعه است، ابراز داشت: جامعه ای که تولید علم وجود داشته باشد، همواره در حال تحول و پیشرفت است.

در ادامه یدالله سعدی مدیر انتشارات «دلیل ما» با تاکید بر اینکه قم در عرصه تولید علم در جهان نقش مهمی دارد، ابراز داشت: اگر مدیران استان صنعت چاپ و نشر را توسعه دهند، می توان این شهر را نه تنها مورد توجه شهرهای دیگر کشور بلکه مورد توجه کشورهای همسایه قرار داد تا آنها تولیدات فرهنگی خود را در قم انجام دهند.   

در پایان نیز حجت الاسلام والمسلمین نقدی رئیس موسسه فرهنگی ترجمان وحی در سخنانی بر لزوم توجه به ناشران به عنوان دلدادگان فرهنگ تاکید کرد و گفت: وضع چاپ و ناشر وخیم است و بسیاری از ناشران در حال کناره گیری از این شغل هستند. 

خاطرنشان می شود نشر المصطفی، بوستان کتاب و موسسه دارالحدیث سه ناشر فعال قم در سال 1393 بودند. 

همچنین در این مراسم از حجج اسلام والمسلمین محمود مرعشی تولیت کتابخانه آیت الله العظمی مرعشی نجفی، محمدی مدیرفرهنگی هنری آستان مقدسه حضرت معصومه(س)؛ ابوالفضل عرب زاده مدیر کتابخانه آیت الله العظمی گلپایگانی و اسماعیل راهنورد مدیر کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی تجلیل صورت گرفت.

حجج اسلام والمسلمین حسین بستان، عباس پسندیده، عبدالکریم بهجت پور، ابوالفضل ساجدی، علی ربانی گلپایگانی، مصطفی صادقی، علی اوسط ناطقی و فریبا علاسوند به عنوان برگزیدگان کتاب سال حوزه و کتاب سال جمهوری اسلامی تجلیل و تقدیر شدند.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha