پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
..

حوزه/ مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان قم تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی را وظیفه دینی و ملی دانست و ابراز داشت: ائمه جمعه و جماعات در زمینه معرفی کتاب های دینی نقش موثری خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین جباری شامگاه سه شنبه در نشست صمیمی اهل قلم با استاندار قم که به مناسبت بیست و سومین همایش هفته کتاب جمهوری اسلامی در مجتمع ونوس برگزار شد، با اشاره به تاکیدات ائمه معصومین(ع) بر اهمتمام به مطالعه کتاب، اظهار داشت: اهلبیت(ع) و اولیاء الله بر کتابت و نگارش علوم تاکیدات بسیاری داشته اند. 

مدیرکل نهاد کتابخانه های استان قم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «امروز کتابخوانی‌ و علم‌آموزی‌ نه‌ تنها یک‌ وظیفه‌ ملی‌، که‌ یک‌ واجب‌ دینی‌ است»‌، ابراز داشت: ما نسبت به دغدغه های رهبر معظم انقلاب وظیفه سنگینی داریم چرا که توسعه فرهنگ کتابخوانی از رسالت های بزرگ نظام محسوب می شود. 

حجت الاسلام والمسلمین جباری توسعه کتابخوانی را تقویت کننده فرهنگ عمومی و اجتماعی مردم دانست و گفت: گسترش فرهنگ کتابخوانی موجب کاهش انحرافات اجتماعی و فرهنگی در کشور می شود.

وی، نامگذاری روز کتاب و کتابخوانی را در سالروز رحلت علامه طباطبایی(ره) افتخار بزرگی دانست و ابراز داشت: برپایی هفته کتاب از سالروز رحلت این فیلسوف بزرگ برای حوزه های علمیه افتخار شایسته ای است.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان قم در ادامه با اشاره به اینکه در چرخه کتاب از تولید تا مصرف دچار کمبودهای بسیاری هستیم، اظهارداشت: متاسفانه در کشور از جایگاه نویسندگان قدردانی نمی شود و ناشرین نیز در بحث تولید، توزیع و انتشار دچار مشکلات متعددی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین جباری همچنین بر لزوم ایجاد نهضت فراگیر برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر مردم کتابخوان باشند و کتاب را جزء سبد کالای خانواده بدانند، قطها چرخه تولید تا مصرف کتاب رونق می گیرد. 

وی، ترویج امر کتابخوانی را مسئله ای فراموش شده در کشور عنوان کرد و ابراز داشت: با پایان یافتن هفته کتاب، مجددا همه مسائل فراموش می شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان قم تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی را وظیفه دینی و ملی دانست و ابراز داشت: ائمه جمعه و جماعات در زمینه معرفی کتاب های دینی نقش موثری خواهند داشت. 

حجت الاسلام والمسلمین جباری با اشاره به اینکه اصل مسئله کتابخوانی در جامعه کمرنگ است، اظهار داشت: باید در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی به معرفی کتاب پرداخت.

وی همچنین به ظرفیت مناسب فضای مجازی برای معرفی کتب اشاره کرد و گفت: از طریق شبکه های اجتماعی و مجازی میتوان به تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی پرداخت.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان قم در پایان با اشاره به اینکه نباید مسئله فرهنگ در کشور به حاشیه رانده شود، خاطرنشان کرد: مردم را باید تحت بمباران ترویج و تبلیغ فرهنگ کتابخوانی قرار داد.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha