جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ امروز در مسئله اعتیاد با مشکل بسیاری مواجه بوده و آمار و ارقام موجود از اعتیاد مردان، زنان و کودکان وحشتناک است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به روایتی از امام حسن عسکری(ع) اشاره کردند و  اظهارداشتند: حضرت در این روایت فرمودند: «رياضة الجاهل ورد المعتاد عن عادته كالمعجز/ تمرين دادن و آموختن جاهل و برگرداندن معتاد از عادتش، شبيه معجزه است».

ایشان ضمن توصیه هایی به والدین و روحانیون، اظهار داشتند: پیام نخست این روایت این است که باید تمام پدران و مادران؛ همچنین روحانیون در مسائل تربیتی دارای تحمل، حوصله، صبر و استقامت باشند که بدون آن به جایی نخواهند رسید.

این مرجع تقلید تأکید کردند: انبیاء الهی، اسوه های هدایت و تحمل بوده اند و باید از آنان الگو بگیریم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشتند: پیام دوم این روایت، موضوع پیشگیری است که باید به آن توجه داشت.

این مرجع تقلید،  موضوع پیشگیری را بسیار مهم دانستند و گفتند: امروز معتادانی وجود دارند که پس از ماه ها تلاش برای ترک، دوباره به آغوش اعیتاد بازگشته و ترک دادن آنان بسیار مشکل است؛ پس با سرمایه گذاری بر روی پیشگیری می توان با این معضلات، مقابله کرد.

این استاد درس خارج حوزه خاطرنشان ساختند: امروز در مسئله اعتیاد با مشکل بسیاری مواجه بوده و آمار و ارقام موجود از اعتیاد مردان، زنان و کودکان وحشت ناک است.

معظم له با بیان این مطلب که موضوع اعتیاد سیاسی شده است، تصریح کردند: امروز دشمنان به دنبال اعتیاد جوانان ما هستند؛ چراکه اگر مردم آلوده شوند، دیگر در میان آنان، رزمندگان و کفن پوشان خط اول نبرد پیدا نخواهد شد.

ایشان یکی از جنگ های تاریخ را جنگ افیونی عنوان کردند و بیان داشتند: در تاریخ، جنگی به نام جنگ افیون داریم که میان مأموران انگلیسی و مردم چین واقع شده است.

این مرجع تقلید ادامه دادند: مردم چین مشاهده کردند که عده ای در جامعه تریاک مجانی تقسیم می کنند که پس از تحقیقات متوجه شدند، تریاک، ماده ای مخدر است و به مقابله با آن پرداختند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: باید برای مقابله با این موضوع، برنامه ریزی کرد تا کمتر شاهد این مباحث باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha