جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله وحید

حوزه/ آسایش دل طلاب و روحانیون موجب راحتی قلب امام زمان(عج) است، طلاب و روحانیون کفیل ایتام آل محمد(ص) هستند و خدمت به آنها توفیق بزرگی است که نصیب هر کسی نمی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله وحید خراسانی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و جمعی از مسئولین این مرکز،  با بیان اینکه کار شما در مرکز خدمات ارزش بسیاری دارد، اظهار کردند: روایتی وجود دارد که سندش تمام است و بیان می‌کند عده‌ای در آسمان‌ها هستند که معنون به عمله طلاب هستند و اینها کسانی هستند که گره از کارها  طلاب باز می‌کنند.

ایشان بیان کردند: خدمت به محرومین از افضل قربات است، اما وقتی اهل علم در راه تفقه در دین و انذار هستند کمک به این افراد قابل درک و توصیف نیست.

این مرجع تقلید، با بیان اینکه آسایش دل طلاب و روحانیون موجب راحتی قلب امام زمان(عج) است، ادامه دادند: شما بینید که درآمد یک طلبه از شهریه چقدر است و اگر به دنبال کار دیگری برود چه مقدار درآمد خواهد داشت، اما طلبه وقت خود را صرف تحصیل کرده است و کمک به آنها ارزش بسیاری دارد.

ایشان تصریح کردند: طلاب و روحانیون کفیل ایتام آل محمد(ص) هستند و خدمت به آنها توفیق بزرگی است که نصیب شما شده است.

*قرآن بخوانید و به امام زمان(عج) هدیه دهید

معظم له با اشاره به حدیث ثقلین مطرح کردند: دو چیز در اهل علم باید عملی شود یکی قرائت قرآن و دیگری سنت، کاری که نسیم بهار با زمین مرده می کند، تلاوت قرآن با دل انسان‌ها می‌کند، قرآن را هر روز بخوانید و به امام زمان(عج) هدیه نمایید.

ایشان ادامه دادند: اگر کسی هر روز یک هدیه درب خانه شما بیاورد، شما عید نوروز بهترین هدیه را به او می‌دهید؛ اگر طلبه هر روز قرآن بخواند و هدیه به امام زمان(عج) نماید، امام زمان(عج) شب قدر توفیقات بسیاری برای او قرار می دهد.

حضرت آیت الله وحید خراسانی با بیان اینکه دست عنایت خداوند و امام زمان(عج) روی سر شماست و توفیقات شما را به همراه دارد بیان کردند: کاری کنید که در خانه هر روحانی، همه آن خانواده قرآن بخوانند و به امام زمان(عج) هدیه کنند.

ایشان با اشاره به آیه نَفَر (آیه 122 سوره توبه) عنوان کردند: نتیجه این آیه، اول تفقه در دین و دوم انذار است ؛ طلبه‌ها باید متفقه در دین شوند، طلاب اوقات تحصیل باید مشغول تحصیل شده و در اوقات تعطیل به مناطق محروم فرستاده شوند، اجر این کار نه درک می‌شود و نه قابل وصف است.

*ارزش پاسخ به شبهات

معظم له تصریح کردند: روایتی است که عده‌ای بر بال ملائکه محشور شده و بی‌حساب وارد بهشت می‌شوند، همه اهل محشر متحیر می‌شوند و می‌پرسند که اینها چه کسانی هستند در جواب آنها گفته می‌شود اینها کسانی هستند که در زمان غیبت شبهات را پاسخ می‌گفتند.

ایشان ابراز داشتند: اگر طلبه‌ای که شما به آن خدمت‌رسانی می‌کنید یک مسئله را یاد بدهد و در آن منطقه، اخراج از ضلال به وجود آید همه اجرشان در نامه عمل شما نیز نوشته می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اجر شما در سه جا دیده می‌شود، در موقع جان دادن، شب اول قبر و روز قیامت، بیان کردند: امام زمان (عج) با دیدن شما خوشحال می‌شود و می‌فرمایند اینها ایتام ما را کمک رسانی نمودند.

خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات از فعالیت‌های مرکز خدمات از جمله خدمات فرهنگی (همایش‌های تلبس، ازدواج و معمرین و ...) گزارشی ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    حضرت آیت الله ای کاش بنده در این جلسه بودم تا میگفتم که این خدمات و مسولینش چه خونی به دل طلبه ها کردند. مرکز خدمات به طلبه ها خدمت نمی کند بلکه به امثال شرکت نور گستر خدمت می کند. آیا زا اعتراضات اخیر طلبه ها و تجمعشان چیزی به شما گفتند. ای کاش این نظر منتشر میشد.