پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ملکی - آموزش و پرورش

حوزه/ امروز نظام آموزش و پرورش باید در برنامه ریزی های خود درصدد پیاده سازی نظام برخاسته از فرهنگ و جامعه اسلامی باشد نه نظام غربی که با فرهنگ، سنخیتی نداشته بلکه تنها یک صنعت است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین ملکی، مشاور وزیر آموزش و پرورش، امروز در نهمین نشست آموزش ترویجی مدیران حوزه های علمیه و دبیران کمیته های استانی و ستاد همکاری ها که در خانه معلم سجاد در مشهد برگزارشد، به ارائه گزارشی از  پیرامون فعالیت های این ستاد پرداخت.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اهداف علوم غربی  اظهارداشت: فلسفه تعلیم و تربیت نظام جدید که وارداتی  و محصول اروپا و غرب  است و هر کسی سعی می کند با توجه به جهان بینی خودش برنامه ها را تعریف کند ، چیزی جز مادی گرایی نبوده و در صدد تربیت بعد دنیایی و مالی است .

 حجت الاسلام و المسلمین ملکی تصریح کرد: امانگاه اسلام بسیار متفاوت تر از این نگاه بوده و حق را با تکلیف با هم می بیند.

وی  با تاکید بر اسلامی سازی علوم  بیان داشت: امروز نظام آموزش  و پرورش باید در برنامه ریزی های خود  درصدد پیاده سازی  نظام برخاسته از فرهنگ و جامعه اسلامی باشد نه نظام غربی  که با فرهنگ سنخیتی نداشته بلکه تنها یک صنعت است .

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش ،در ادامه با اشاره به فعالیت ها و همکاری های موثرحوزه و آموزش و پرورش گفت: امروز همکاری و تعامل بسیار خوبی  در این زمینه وجود دارد  و می توان از یک میلیون همکار فرهنگی، برای مدارس مبلغ تربیت کرد که این مهم نیازمند برنامه ریزی می باشد.

وی با تاکید بر تقویت باورها، خودسازی و دگرسازی در این عرصه و برای پیشرفت بهتر کارها، یادآور شد: این مهم نیازمند  تقویت پرورش و پژوهش در کنار آموزش است.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی، با اشاره به ظر فیت و پتانسیل ستاد همکاری ها  افزود: این ظرفیت ها باید با اولویت تقویت فرهنگ ایثار و شهادت  و قانون گرایی انجام شود.

وی شرط لازم برای موفقیت آموزشی را توجه به منابع انسانی دانست و اذعان داشت: باید با برگزاری نشست ها ،جلسات هم افزایی ، بارش های فکری و ارائه دستاوردها در تربیت و توانمند سازی نیروهای انسانی گام برداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha