جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نوری همدانی

حوزه/ باید در برگزاری آیین بزرگ اربعین، علاوه بر تبیین مظلومیت اهل بیت علیهم السلام، ریشه ها و سبب آنها را بیان نمود و همگان را نسبت به این مسئله آشنا ساخت؛ بی توجهی به ریشه این مظلومیت ها موجب پیدایش داعش و بوکوحرام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار اعضای هیئت امنای موکب حضرت معصومه سلام الله علیها که عصر امروز در دفتر معظم له برگزار شد، ضمن ارزشمند دانستن پذیرایی از زائران حسینی(ع) اظهار داشتند: قم خاستگاه انقلاب و نماد تشیع در جهان است، از این رو شایسته از در چنین حرکت های مذهبی، قم نیز به صورت قدرتمند حاضر شود.

ایشان با اشاره به حساسیت های موجود در اربعین حسینی 94 گفتند: امسال با توجه به این که حادثه فاجعه بار منا در سرزمین وحی به وقوع پیوست، ناتوانی آل سعود در مدیریت دو میلیون نفر را نشان داد، ولی شیعیان نشان داده اند که در یک روز می توانند جمعیت 20 میلیونی را در کربلای معلی مدیریت کنند و آسیبی نیز به کسی نرسد.

این مرجع تقلید تمرکز بر کارهای فرهنگی را لازمه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی برشمرند و ادامه دادند: ما باید فرهنگ تشیع و قدرت معنوی آن را به جهانیان نشان دهیم. ما باید همواره نسبت به اهل سنت و سایر مذاهب اسلامی وحدت داشته باشیم، ولی این به این معنا نیست که نسبت به شعائر تشیع کم توجه یا آن را فراموش کنیم.

ایشان عاشورا و اربعین را از بزرگترین شعائردینی عنوان کردند و گفتند: اربعین حسینی(ع) برای ما حماسه آفرین است که باید دنیا با چنین حماسه ای آشنا شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کردند: باید در برگزاری آیین بزرگ اربعین، علاوه بر تبیین مظلومیت اهل بیت علیهم السلام، ریشه ها و سبب آنها را  بیان نمود و همگان را نسبت به این مسئله آشنا ساخت؛ بی توجهی به ریشه این مظلومیت ها موجب پیدایش داعش و بوکوحرام شده است.

ایشان در ادامه درباره نقش مردم ایران در حمایت از ارزش های اسلامی و مکتب اهل بیت علیهم السلام گفتند: اگر انقلاب اسلامی ایران، در دیگر کشورها به وقوع می پیوست، شرایط آن مانند امروز ایران نبود که با اقتدار بتواند در جهان نقش آفرین باشد؛ امروز نیز ملت ایران اگر نیاز باشد، در صحنه خواهند بود.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha