شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حیدری - معاون پیشگری و صیانت ناجا

حوزه/ معاون پیشگیری و صیانت ناجا گفت: بالغ بر ۱۸ هزار شبکه ماهواره در داخل ایران قابل دریافت است و اگرچه بعضی از شبکه ها علمی است؛ اما در همین شبکه های مباحث غیر اخلاقی ترویج می شود.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حیدری، معاون پیشگیری و صیانت ناجا، عصر پنجشنبه در سلسله نشست ها فضای مجازی که به همت معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد با بیان این که سرعت و حجم انتقال پیام ها از طریق فضای مجازی بسیار بالا است، ولی حجم آن مانند عینک دوربین دار کوچک شده است، گفت: در حال حاضر تمام مستند سازی و تکثیر آن در فضای مجازی آسان و کیفیت آن روبه رشد است و این موضوع در حال حاضر یک فرصت و هم تهدید می باشد.

 وی با بیان اینکه یکی از وظائف مهم طلاب استفاده از فرصت در مقابل  تهدیدها است، افزود: دشمن به خوبی توانسته از عملیات روانی در فضای مجازی استفاده کند؛‌درحقیقت ذهن انسان ها یک پازلی به هم پیوسته است که می شود به عنوان عملیات روانی از آن بهره برد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری گفت: داعش و گروهای تروریستی به پشتوانه همین فضای مجازی و رسانه های العربیه و الجزیره، نهایت استفاده را کرده و توانستند عملیات روانی بزرگی در دنیا علیه اسلام و شیعه و مسلمانان به راه بیندازند.

معاون پیشگیری و صیانت ناجا بابیان اینکه در پاسخ به این سوال که دشمن چرا بانک، بیمه و منابع اقتصادی را تحریم کرده ولی گوشی های هوشمند، سخت افزار، فلش و... را  برای مردم ایران تحریم نکرده، اظهار داشت: هدف غرب بمباران فرهنگی و عملیات روانی است و از این طریق می خواهد  افکار جوانان را تسخیر کند.

 وی با بیان اینکه اقتصاد  غرب به انرژی و تولید تسلیحات جنگی وابسته است،  ادامه داد: در جنگ های منطقه مانند یمن و سوریه، غرب نهایت استفاده را کرده و هم سلاح خود ار فروخته و هم مسلمانان را با یک طراحی دقیق به جان هم انداخته است تا همدیگر را بکشند و نابود کنند.

 این کارشناس فضای مجازی با اشاره به اینکه بستر عملیات روانی در فضا مجازی شکل می گیرد، گفت: گروه های مانند جند الله، مسلمان کشی را از همین طریق به جوانان آموزش داده و آنان را تشویق می کنند.

  معاون پیشگیری و صیانت ناجا با بیان اینکه لایه های مختلفی مانند جنگ افزار، اسناد، تجارت و جنایت در فضای مجازی طراحی می شود و دقیقا همان موضوع در واقعیت هم به وقوع می پیوندد، افزود: در حقیقت لایه های اجتماعی و شکل جهان از سوی غرب و همپیمانان او در منطقه در حال تغیر  تحول است و می خواهند با استفاده از فضای مجازی طراحی های جدیدی در خاورمیانه ایجاد و در عمل اجرا کنند.

 حجت الاسلام و المسلمین حیدری بابیان اینکه فضای مجازی جزء جدا نشدنی زندگی مردم شده و همه به نوعی با آن درگیرند و بیشترین وقت خود را در این فضای  می گذرانند،گفت:  در کشور 20 میلیون از موبایل و افردا قابل توجه ای  اینترنت پرسرعت استفاده می کنند و پهنای باند  بعداز فتنه 88   ده برابر  افزایش پیدا کرده و به ایرانیان اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی بزرگترین تهدید برای جامعه است،  اظهار داشت: جوانان زیادی در شبانه روز به خصوص در نیمه های شب وقت خود را به فضای مجازی مانند تلگرام اختصاص داده اند و متاسفانه در همین تلگرام بسیاری از ناهنجاری های  غیر اخلاقی  و شرعی آموزش و ارائه می شود.

معاون پیشگیری و صیانت ناجا افزود: بالغ بر 18 هزار شبکه ماهواره در داخل ایران قابل دریافت است و اگرچه بعضی از شبکه ها علمی است؛ اما در همین شبکه های مباحث غیر اخلاقی ترویج می شود.

 وی متنوع و جذاب بودن، همراهی اقبال عمومی وهزینه های کم را از عوامل لایه بندی جاذبه در فضای مجازی عنوان کرد و گفت:  موبایل های هوشمند طوری طراحی شدهاند که در همه حال هر گونه صحبت و فیلم قابل ردیابی است.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری اظهار داشت: شبکه های اجتماعی غیر قابل اعتماد است، با هدف شناسایی و تخریب و نفوذ در موضوع  فرهنگ  و سیاست و.. از سوی دشمن طراحی شده است و هویت مجازی آن واقعی نیست  و اساس ماموریت این نوع شبکه ها اجرای تدوام بردگی در راستای کلان سرمایه داری غرب و اسرائیل است.

 انتهای پبام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha