پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی بر لزوم حساسیت داشتن و جدی گرفتن بیشتر هشدارهای علما و مراجع تقلید نسبت به افزایش آمار طلاق در کشور تاکید کرد.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با تاکید بر لزوم توجه جدی به دغدغه های مراجع تقلید در خصوص افزایش آمار طلاق در جامعه اظهار داشت: بحث ازدواج با معنویت ارتباط زیادی دارد به این معنی که به هر میزان که نرخ طلاق بالا می رود، زمینه معنویت هم در جامعه از بین می رود و این وضعیت یک هشدار بسیار جدی است.

وی با بیان این که طلاق مبغوض ترین حلال الهی است، گفت: امروزه گاهی مشاهده می شود که طلاق و دریافت مهریه متاسفانه به هدف ازدواج تبدیل شده و این در حالی است که در قدیم این مساله بسیار حداقلی بود و تشکیل زندگی ها بسیار استوار و پابرجا انجام می شد.

این استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اساساً نگاه و رویکرد دین مبین اسلام این است که طلاق همواره به عنوان یک عامل ضعیف و حداقلی در جامعه باشد و افراد حتی الامکان از آن صرف نظر کنند نه این که مثل الان برخی زوجین به راحتی به دنبال راه حل طلاق می روند.

وی بیان داشت: پروردگار متعال دوست ندارد یک زن و مرد از هم جدا شوند چرا که خدا مظهر رحمت است و زن و مرد هم باید به یکدیگر با لطف و محبت و ایثار رفتار کنند تا زندگی هایشان رنگ و بوی سعادت و آرامش حقیقی داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha