پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام سید جواد سلیمانی - امام جمعه بافق

حوزه/ امام جمعه بافق گفت: همان قدر كه عالم بي دين باعث بدبختي خود و ديگران است، جاهل مقدس مآب نيز موجبات خسارت در دنيا و آخرت را براي خود و اطرافيانش فراهم مي آورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، امام جمعه بافق در درس اخلاق مدرسه علمیه سفیران حضرت مهدی (عج الله تعالی فرجه الشّریف) درخصوص مسئله تهذیب و تحصیل به دو عامل بالندگی رشد و تکامل طلاب اشاره کرد و اظهار داشت: یک پرنده با دو بال پرواز می کند و آن دو بال علم و دین است.

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی با بیان اینکه که هر دو بال برای رشد و تکامل انسان از ضروریات است تصریح کرد: در جهان امروز غرب با پيشرفت روز افزون و حيرت برانگيز علوم مختلف و با مشاهده توانايي هاي بي حد و حصر علم در گره گشايي از مشكلات بشري، اصالت محض را به علم داده اند و آن را به عنوان تنها راه نجات خويش برگزيده اند.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(علیه السّلام) بافق افزود: در مقابل در طول تاريخ همواره مردمان ديگري نيز وجود داشته اند كه دين را براي برخوررداري از زندگي سعادتمندانه، كافي دانسته اند و با بي اهميت جلوه دادن همه مسائل دنيايي و حتي علم در اعتقادات خويش اصالت مطلق را به دين بخشيده اند.

حجت الاسلام سلیمانی اضافه کرد: در اين ميان آيين مقدس اسلام، به خصوص شكل حقيقي آن يعني مكتب تشيع، علم و دين را به عنوان دو بال نيرومند براي پرواز انسان، به سوي كمال مطلق خويش كه همانا نزديك شدن به مرزهاي عصمت و تخلق به اخلاق الهي در سايه قرب به حضرت حق است، معرفي مي كند و پرداختن به هر يك بدون توجه به ديگري را، آفتي براي سعادت و نيكبختي انسان، به حساب مي آورد.

امام جمعه بافق  تاکید کرد: به اين ترتيب همان قدر كه عالم بي دين مسبب بدبختي خود و ديگران است، جاهل مقدس مآب نيز موجبات خسارت در دنيا و آخرت را براي خود و اطرافيانش فراهم مي آورد.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(علیه السّلام) بافق افزود: اگر طلاب بخواهند در حوزه های علمی رشد کنند باید مسایل عبادی را جدی بگیرند و کارهایی که می تواند سلب توفیق کند را انجام ندهند، که بهترین الگو در این زمینه رفتار بارز بزرگان و سالکین الی الله است.

حجت السلام سلیمانی اضافه کرد: مرحوم آقا جمال گلپایگانی(ره) در آخرین لحظات زندگی خود وقتی می خواهد فردی را نصیحت کند چون توان وضو نداشت تیمم کرد و او را نصیحت کرد که نشان می دهد چقدر علمای ما مقید به مسائل دینی و علمی بوده اند که در آخرین لحظات عمر خود نیز کار خود را به نحو شایسته انجام می دادند.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(علیه السّلام) بافق خطاب به طلاب گفت: وقتی انسان  به خودسازی اهتمام داشته باشد، دریچه رحمت به روی او باز می شود و در راه تحصیل موفقیت بیشتری نصیبش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha