جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سعید اوحدی

حوزه/ رئيس سازمان حج و زیارت کشور گفت: امروز ایادی استکبار و کفار تمام تلاش خود را برای کمرنگ کردن ارزش های دینی و اهل بیت(ع) به کار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، سعید اوحدی امروز در همایش مهاجران الی الله که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد،گفت: با انجام تمهیدات لازم فاجعه ای همچون منا رخ نمی داد و این لکه ننگ به کارنامه ننگین حکام آل سعود اضافه نمی شد.

وی با بیان اینکه پس از آغاز مناسک حج به دلیل بستن مسیر حاجیان ،پلیس عربستان اعلام کرده بود که اتفاقی روی خواهد داد بیان داشت:بی تدبیری پلیس عربستان و هدایت زائران به خیابان دیگر موجب برخورد و ازدحام کاروان های دیگر شد و موجب گردید در آن گرمای هوا تراکم جمعیت، جان باختن هزاران حاجی مسلمان با لب تشنه اتفاق بیافتد.

رئيس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و هشدار به حکام آل سعود تصریح کرد:تاکیدات معظم له موجب اطلاع رسانی بیشتر به مردم و اتخاذ تمهیدات لازم برای بازگشت پیکر قربانیان به میهن شد.

اوحدی با اشاره به اینکه لفظ مهاجران الی الله با تاکید مقام معظم رهبری برای حاجیان قربانی فاجعه منا اطلاق شد، خاطر نشان کرد:رهبر معظم انقلاب برای حفظ ارزش های والای نظام و احترام به بازماندگان حجاج جان باخته در سخنانی صریح آل سعود را متوجه رفتار وحشیانه و ستمگرانه خود با حاجیان مسلمان نمودند.

رئيس سازمان حج و زیارت کشور با بیان اینکه ایادی استکبار و کفار امروز تمام تلاش خود را برای کمرنگ کردن ارزشهای دینی و اهل بیت(ع) به کار گرفته اند یادآور شد:نتنیاهو اعلام کرده؛ با وجود بسیجیان خودجوش و بابصیرت و راهپیمایی بزرگ اربعین ،محاسبات و معادلات ما برای کمرنگ کردن این ارزش ها بهم خورده است.

مدیر کل حج و زیارت استان لرستان در پایان خاطرنشان ساخت: در فاجعه دردناک منا ۳۳حاجی لرستانی جان خود را از دست دادند که ۱۴ نفر آن ها متعلق به کاروان شهرستان بروجرد بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha