پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله خویی

حوزه/ سومین نشست علمی کنگره آیت لله العظمی خویی(ره) با حضور اساتید حوزه و دانشگاه ، اندیشمندانی از عراق، مسئولین کشوری و لشگری و طلاب و روحانیون، در خوی آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خوی، سومین نشست علمی کنگره آیت لله العظمی ابوالقاسم خویی(ره)، صبح امروز با محوریت سجایای اخلاقی آن مرجع فقید، با حضور شخصیت های حوزوی، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و روحانیون و مسئولین استانی و محلی، در محل بقعه متبرکه آخوند ملا زین العابدین شیخ نوایی(ره) شهرستان خوی آغاز بکار کرد.

حجت الاسلام سید طه مرقاتی، دبیر کنگره آیت لله العظمی خویی(ره) با اشاره به فرایند برگزاری این کنگره، گفت: در سال های گذشته کنگره با موضوع قرآن و تفسیر و با محوریت کتاب "البیان" حضرت آیت الله خویی و اثر گرانسنگ 32 جلدی "معجم الرجال"  برگزار شد و امسال نیز با موضوع  بررسی ویژگی های اخلاقی و تربیتی آن مرجع بزرگ عالم تشییع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: هر ساله در ایام سالگرد ارتحال ملکوتی آیت لله العظمی خویی(ره) سلسله نشست هایی در خوی برگزار می گردد تا زمینه برگزاری کنگره بین المللی فراهم شود.

پخش پیام تصویری آیت الله العظمی سید محمد مهدی موسوی خلخالی سخنرانی دکتر سید حمید خویی، نوه آیت لله العظمی خویی(ره) و دکترصفاالدین تبرائیان از دیگر برنامه های نوبت صبح این کنگره می باشد.

در نوبت عصر این کنگره نیز آیت الله سیدعلی میلانی، رئیس بنیاد امامت و برخی از شخصیت ها به ایراد سخن خواهند پرداخت.

گفتنی است، آیت الله العظمی خویی در سال 1295 هجری در خوی متولد شد و در سال 1371 در نجف اشرف دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha