پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ مسئولین نباید ازجایگاه های خود سؤء استفاده کنند؛ قدرت و منصب موجب عجب و غرورکاذب انسان نشود، چرا که پست و مقام، امانت های الهی است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی، امروز در دیدار با فرماندهان هنگ مرزی کلانتری های ناجا با تاکید خداوند مباحث مهم و با اهمیت را در قرآن بیان کرده است گفتند: این کلام نورانی ائمه معصوم(ع) است که فرمودند «خدا هر چیزی را که در کتاب زندگی گفته، انسان ساز می باشد».

ایشان با بیان این که یکی از موضوعات مهمی که در قرآن بیان شده مسئله رفتار عملی و عدالت در مسائل مختلف اقتصاد، فرهنگ و سیاست است و منظور از رفتار و عدالت، اعتدال و میانه روی  است نه افراط و تفریط  بیان داشتند: عدالت ازموضوعاتی است که خدا هم آن را دوست دارد و کسانی که پایبند به آن هستند را یاری می کند.

معظم له با بیان این که کسی که مسؤلیتی را می پذیرد؛ نباید ازجایگاه و موقعیت  خود سوء استفاده کند، گفتند: قدرت و منصب موجب غرورکاذب در  انسان نشود، چرا که پست و مقام، امانت های الهی است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه جوانی، ریاست و قدرت از اموری است که باعث مستی و غرور می شود،  اظهار داشتند: انسان اگر مواظب این نوع بیماری ها نباشد، قطعا زمین خواهد خورد.

معظم له در پایان توکل به خدا را مهمترین راه نجات از گمراهی و بیماریهای روحی دانستند و خاطر نشان ساختند: انسان خداشناس، ظلم نمی کند، حق را زیر پا نمی گذارد و  از ریاست خود سوء استفاده نمی کند.

 انتهای پیام:40/313

  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha