جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام مبلغی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مبلغی گفت: اصلاح جامعه بدون در نظرگرفتن نقش و زحمات زنان ممکن نبوده و برای موفقیت در امر تربیت باید بانوان به سلاح ایمان و علم مجهز شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، مدیر حوزه علمیه استان لرستان، در آیین گشایش نمایشگاه کتاب مدرسه علمیه خواهران معصومیه(س)خرم آباد، با بیان اینکه کتاب و پژوهش نقش محوری در ارتقاء علم و آگاهی انسان دارد گفت:کتاب خوراک روح است و در ایجاد بصیرت و بینش ذهن و جان آدمی تاثیر فوق العاده ای دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی، اهمیت مطالعه و توجه بیش از پیش آن در جامعه را یک ضرورت دانست و افزود: طلاب و حوزویان باید با مطالعه کتب درسی و غیر درسی تلاش کنند در پژوهش محوری و تحقیق حوزه نقش بسزایی ایفا نمایند.

وی با بیان اینکه بانوان به جهت نقش مادری و همسری در استحکام بنیان خانواده وظیفه مهمی را بر عهده دارند تصریح کرد:تربیت فرزندان و آگاهی بخشی به خانواده و ارتقاء بینش اعضای خانه، بر عهده زنان مومن،اهل علم و متفکر است.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان به تاکیدات آموزه های دین مبین اسلام بر نقش تربیتی بانوان در جامعه اشاره و یادآور شد:اصلاح جامعه بدون در نظرگرفتن نقش و زحمات زنان ممکن نبوده و برای موفقیت در امر تربیت باید بانوان به سلاح ایمان و علم مجهز شوند.

حجت الاسلام  والمسلمین مبلغی با بیان اینکه معرفت زایی و بینش، با مطالعه کتب مفید علمی و دینی حاصل می شود خاطر نشان کرد:تسلط بر علوم فقهی،شرعی و دینی برای رسیدن به تربیتی محکم و ایمانی در خانواده نیازی ضروری است.

وی در پایان از خواهران طلبه خواست تا با اختصاص زمانی از وقت روزانه خود به مطالعه، خانواده و ارکان این نهاد اساسی را از هجمه های فرهنگی دشمن نجات دهند.

گفتنی است: در پایان این مراسم نمایشگاهی با حدود ۲هزار جلد کتاب در زمینه های فقهی،شرعی ،دینی و فرهنگی برای بازدید عموم گشایش یافت که این نمایشگاه تا ۱۰ آذرماه دایر خواهد بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha