جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام واعظ موسوی

حوزه/ اگر بسیج بتواند فراجناحی بودن خود را حفظ کند خواهد توانست از کشور و ایران اسلامی در همه عرصه‌ها دفاع کند.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با بیان این که بسیج دانشگاه ولایت مداری و تکلیف مداری است گفت: جوانان بسیجی با قلبی سرشار از احساس وظیفه و شهادت طلبی و با حضور به هنگام و بانشاط و بدون توقع در سنگرهای اعتقادی و مبارزه با ستمگران، موجبات افتخار ایران اسلامی در طول سه دهه گذشته را فراهم کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نبض بسیار مبارک بسیج از زمان پیامبر اسلام(ص) می‌زده است بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) با بهره‌گیری از بسیج توده‌های مردم توانستند به بهترین شکل، کامل‌ترین دین را در جزیره العرب گسترش دهند و با نفوذ در بین همه اقشار جامعه نه تنها در عربستان بلکه در کشورهای دیگر نیز این نفوذ را ایجاد کنند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: امام خمینی(ره) نیز توانست با همین روحیه و بسیج مردمی رژیم تا دندان مسلحی را که به پشتوانه آمریکا دست به هر جنایتی می‌زد را سرنگون کرده و هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کند.

وی تصریح کرد: پس از رحلت امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب با قرار دادن بسیج در جایگاه واقعی خودش توانست بسیاری از مشکلات داخلی را به بهترین شکل ممکن برطرف کنند و با استفاده از سوق همه جوانان دنیا به سمت روحیه بسیجی نفوذ کلمه خود را در قلب آمریکا به راحت‌ترین و کم هزینه‌ترین راه ممکن گسترش دهند و از همین جاست که ایران اسلامی جایگاه خود را در عرصه‌های بین‌المللی پیدا کرده و جهانیان ایران را با نام ولایت و بسیج می‌شناسند.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی ابراز داشت: روحیه بسیجی در ایران اسلامی توانسته است بر همه مشکلات فائق آمده و کشور عزیزمان را بر قله افتخارات و عظمت جهان امروز قرار دهد.

وی بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که بسیجی بودن به سن و ارگان خاصی بستگی ندارد، بلکه با توجه به گسترده معنایی که این کلمه دارد همه انسان‌های شایسته تحت عنوان بسیج قرار می‌گیرند و هر انسان صالحی باید تحت این عنوان قرار گرفته و آن را یک افتخار برای خود محسوب کند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: مسلماً بسیج فراتر از ارگان، نهاد و حزب بوده و از گستره شمولی برخوردار است که صلاحیت در برگیری همه ملت را دارد و همان‌گونه که رهبری همواره در گردنه‌های و موقعیت‌های حساس پای بسیج را برای حل معضلات به میان می‌کشند اگر بسیج بتواند فراجناحی بودن خود را حفظ کند خواهد توانست از کشور و ایران اسلامی در همه عرصه‌ها دفاع کند.

وی با  اشاره به اینکه بسیج در همه عرصه‌های اخلاقی و اعتقادی در تلاش بر گسترش عدالت و تبلیغ صراط مستقیم است گفت: همه طلاب عزیز و اساتید بزرگوار در حوزه‌های علمیه خود اولین افراد این نهاد بسیار مقدس هستند و حوزه‌ها باید با فعالیت بسیجی همراه بانشاط و بدون توقع از کیان اسلام و ایران اسلامی دفاع کنند.

انتهای پیام/313/30

 

         

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha