جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ خواب بازگشت آمریکا به ایران، خوابی آشفته و غیر قابل تعبیر است، چرا که استکبار ستیزی از ویژگی های انقلاب اسلامی و مهمترین دلیل محبوبیت ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، شب گذشته در همایش بسیج طلاب آذربایجان شرقی که در مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز برگزار شد با اشاره به تاسیس سازمان بسیج مستضعفین در 5آذر، اظهار داشت: تاسیس این نهاد مردمی نشانگر دوراندیشی حضرت امام خمینی(ره) بود.

وی، با بیان اینکه روحانیت طلایه دار فرهنگ و تفکر بسیجی بوده و مروج حقیقی آن است، گفت: روحانیت در کنار تحصیل، تهذیب و تبلیغ معارف اسلام ناب باید زمان شناس و آگاه به امور زمان خود باشد چرا که دشمن، ولایت و ولایتمداران را نشانه رفته است.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی، افزود: روحانیت به موجب اینکه با ویژگی های بسیج تحقیقا آشنا است، باید در اندیشه و فرهنگ بسیجی کوشاتر و فعال تر بوده و ویژگی های بسیج در روحانیت تجلی بالاتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: نظام اسلامی ایران با وجود نهاد قدرتمندی به نام بسیج هرگز شکست نمی خورد، چرا که دارای تفکری عظیم اسلامی و دارای روحیه قوی و با پشتکار است که خستگی نمی شناسد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه اصلی ترین هدف تشکیل بسیج صیانت و حفاظت از ارزش ها و اصول انقلابی و اسلامی است، گفت: یک بسیجی در تمام عرصه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی حضور می یابد و حماسه آفرینی می کند.

امامجمعه تبریز یادآور شد: یک بسیجی نمی تواند نسبت به خود، خانواده، جامعه و جهان بی تفاوت باشد، چرا که طبق متون دینی یک مسلمان بسیجی باید به فکر اصلاح امور مسلمانان و جامعه خود باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: بسیجی، فرمایشات ولی فقیه زمانش را به عنوان حجت شرعی می داند و ذوب در ولایت است، همان طور که ولایت ذوب در اسلام است و همواره با بصیرتی عمار گونه وارد در صحنه می شود و فرامین امام و رهبری را جامه عمل می پوشاند.

وی، افزود: بسیجی نسبت به مادیات و مال دنیا چشم طمع نداشته و به دنبال عمران، آبادانی و پیشرفت جامعه است و همواره می کوشد تا روز به روز بر معرفت و ایمانش افزوده شود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: بسیجی در برابر مسلمانان و خویشان با نرمی و عطوفت برخورد می کند اما در مقابل دشمن بسیار سخت و خشن برخورد می کند و دشمن را از کرده خود پشیمان می کند.

وی، افزود: بسیجی دارای بصیرتی است که زاییده تقوا و پرهیزگاری بوده و به موجب این بینش قلبی، مسائل روز را بهتر از دیگران می فهمد و به زمانه خودش آگاه می شود و با علم و تقوا حرکت می کند و به دنبال کسب رضایت و خوشنودی خداوند سبحان حرکت می کند.

آیت الله مجتهد شبستری، افزود: ولایتمداری، دشمن شناسی و آشنا بودن به شیوه های سلطه دشمن،  داشتن دید قلبی و باطنی، روحیه ظلم ستیزی، فعالیت های فرهنگی و علمی در مساجد، امداد رسانی به مستضعفین، از ویژگی های یک بسیجی است.

وی با بیان اینکه کلمه اسلام رحمانی، کلمه حقی است که از آن مطلب باطلی را دریافت کرده اند، گفت:  هدف از طرح چنین مسائلی نشان دادن چراغ سبز به دشمنان اسلام و گشودن راه سلطه گری برای استکبار است، اما باید بدانند که بسیج مظهر خشم الهی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: خواب بازگشت آمریکا به ایران یک خواب آشفته و غیر قابل تعبیر است، چرا که استکبار ستیزی از ویژگی های انقلاب اسلامی و مهمترین دلیل محبوبیت ایران اسلامی است و تا ابد بر این روحیه استوار خواهد بود.

انتهای پیام 26/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha