پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مرتضی نجفی قدسی

حوزه/ مدیر دارالقرآن امام علی(ع) تهران از شرکت ۳ هزار و ۳۰۰ نفر در دوره نهم مسابقات قرآنی این مرکز خبر داد.

به گزارش سرویس استان ها خبرگزاری«حوزه» از تهران، مرتضی نجفی قدسی با اشاره به آغاز مسابقات قرآنی دارالقرآن امام علی(ع)گفت: نهمین دوره از مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل دارالقرآن امام علی(ع) با حضور 3 هزار و 300 شرکت کننده برادر و خواهر از سراسر کشور برگزار می شود که مسابقات بخش خواهران از دوم آذرماه، آغاز شده و تا جمعه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مراسم اختتامیه نهمین دوره از مسابقات امام علی(ع) عصر جمعه از ساعت 14 الی 16، با پیام یکی از مراجع عظام تقلید و معرفی نفرات برتر و با حضور جامعه قرآنی برگزار می شود.

مدیر دارالقرآن امام علی(ع) تهران با مقایسه تعداد شرکت کنندگان در دوره های مختلف این مسابقات گفت: در هشتمین دوره از مسابقات قرآن امام علی(ع) که سال گذشته برگزار شد، حدود 2هزار و 400 داوطلب ثبت نام کردند، ولی امسال شاهد افزایش 900 شرکت کننده نسبت به سال قبل هستیم.

نجفی قدسی سطح این مسابقات را بالاترین سطح از نظر شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی دانست و گفت: در تمام مسابقات قرآنی که از سوی مراکز قرآنی و موسسات فرهنگی برگزار می شود، تعدادی از برترین های قرآنی به سطوح بالاتر راه می یابند ولی در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) تمام شرکت کنندگان امکان ارزیابی و راهیابی به نفرات برتر را دارند.

مدیر دارالقرآن امام علی(ع) اضافه کرد: مسابقات این دارالقرآن شرایط را برای همه علاقه مندان در سطح کشور فراهم می آورد و گاهی یک حافظ کل قرآن با صدها حافظ رقابت می کند و خوشبختانه 600 حافظ کل قرآن در این مسابقات حضور دارند که جزو نخبه های کشور محسوب می شوند.

وی از برگزاری مسابقه برادران در روزهای ششم تا نهم بهمن خبر داد و گفت: با توجه به گستردگی شرکت کنندگان مسابقات خواهران از دوم آذر ماه آغاز شده و در شش گروه طی پنج روز به رقابت می پردازند.

نجفی قدسی همچنین گفت: هیچ نوع تبلیغاتی برای ثبت نام این دوره از مسابقات در صدا و سیما صورت نگرفته و فقط پیامک هایی برای چهار هزار نفر از قاریان و حافظان برتر که سال های قبل در مسابقات شرکت کرده بودند، ارسال شده است و اگر تبلیغات از رسانه ملی صورت می گرفت، پیش بینی 20 هزار ثبت نامی داشتیم.

وی این مسابقات را فرا ملی دانست و گفت: بیش از 200 شرکت کننده خارجی از کشورهای عراق، افغانستان و سایر کشورها ثبت نام کرده اند و برخی از طلاب جامعه المصطفی و دانشجویان خارجی از این مسابقات استقبال کردند.

مدیر دارالقرآن امام علی(ع) در ادامه به جزییات این مسابقات قرآنی اشاره کرد و گفت: این مسابقات با حضور هزار و 800 خواهر در شش رشته حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء ، حفظ پنج جزء، قرائت و ترتیل خوانی قرآن در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال در مجموعه فرهنگی سرچشمه واقع در بهارستان، چهارراه سرچشمه، کوچه شهید صیرفی پور تا روز جمعه ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به استقبال داوطلبان شهرستانی، روزهای اول این مسابقات به قاریان و حافظان تهرانی اختصاص دارد و از چهارشنبه تا جمعه ثبت نام کنندگان شهرستانی مسابقه خواهند داد.

وی در پایان گفت: جوایز نفرات اول تا سوم برخی از رشته ها به ترتیب از سه تا یک سکه بهار آزادی خواهد بود و تمام شرکت کنندگان در این مسابقات درصورتی که موفق به کسب حد نصاب امتیاز شوند، جوایزی از 100 تا 500 هزار تومان به آنان اهدا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha