سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
احکام دین

حوزه/ زندگی همراه با سعادت مورد توجه اسلام بوده و تا زمانی که شخص از گناهان خود توبه نکند و در مسیر دین گام برندارد، زندگی خود را بیمه نکرده و فضیلتی در این دنیا و لطفی در آخرت نصیب او نمی گردد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام دیباجی، در نشست علمی پژوهشی تفسیر سوره هود در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) کلاردشت با تفسیر آیات 1 و 2 سوره هود، بیان داشت: بنیان قرآن محکم و استوار است و چیزی نمی تواند سبب تزلزل مفاهیم آن شود، چرا که خداوند حکیم و کتابش روشن و واضح است و تمام نیازها را بیان کرده است.

این استاد حوزه، با اشاره به رسالت پیامبران در طول تاریخ بشر، اظهار داشت: پیامبران مردم را  با هشدار و بشارت دعوت به یکتاپرستی، می کردند و همواره این امر سرلوحه شیوه تبلیغی تمام انبیا بوده است.

وی در خصوص تفاوت "استغفار" و "توبه"، گفت: استغفار یعنی از خدا طلب مغفرت کردن و توبه به معنای رجوع به سمت خدا می باشد، چرا  که محو گناه کفایت نکرده وحرکت به سمت خدا لازم است. همچنین توبه از گناه، سبب بازگشت الطاف مادی خدا و عامل جلوگیری از مرگ های ناگهانی  می شود.

حجت الاسلام دیباجی، تصریح کرد: زندگی همراه با سعادت مورد توجه اسلام بوده. و تا زمانی که شخص از گناهان خود توبه نکند و در مسیر دین گام برندارد، زندگی خود را بیمه نکرده و فضیلتی در این دنیا و لطفی در آخرت نصیب او نمی گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha