چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مهدویت

حوزه/ همایش راهکارهای توسعه فرهنگ مهدوی در عرصه بین الملل، با حضور ۱۵۰ نفر زائر مسلمان غیر ایرانی از ۱۵ کشور اروپایی به همت مدیریت تبلیغ و ارتباطات مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، همایش راهکارهای توسعه فرهنگ مهدوی در عرصه بین الملل، با حضور 150 نفر زائر مسلمان غیر ایرانی از 15 کشور اروپایی به همت مدیریت تبلیغ و ارتباطات مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

حجت الاسلام نصیری مدیر تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران در حاشیه برگزاری این همایش به اهداف برگزاری آن اشاره کرد و گفت: همایش «راه‌کارهای توسعه فرهنگ مهدوی در عرصه بین الملل» با هدف ارتباط و تعامل با مسلمانان جامعه بین المللی و عمق بخشی به فعالیت های فرهنگی مهدوی در عرصه جهانی و تداوم فعالیت های فرهنگی با زائران غیر ایرانی برگزار شد.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های این همایش آشنایی بیشتر جامعه مسلمان اروپایی با فرهنگ مهدوی و معرفی جایگاه مسجد مقدس جمکران در عرصه موعود گرایی و آینده پژوهی دینی بود. آشنایی با مسجد مقدس جمکران و فعالیت‌های آن از دیگر محورهای این همایش یک روزه بود.

مدیر تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: تداوم ارتباط با زائران غیرایرانی و همچنین برقراری ارتباط دو طرفه با هدف گسترش فرهنگ مهدوی در جهان با امکانات و زیرساخت‌های فضای مجازی و سایبری از دیگر اهداف این همایش بود.

وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این همایش دل نوشته‌هایی را خطاب به مولای خود، امام زمان(عج) نگارش کردند، خاطرنشان کرد: این همایش با همت دفتر تکریم زائران غیر ایرانی برنامه ریزی شده که با تشکیل شبکه زبان‏دانان، به تسهیل و تکریم زائران غیر ایرانی با ظرفیت پوشش بیش از 50 هزار نفر در ماه، این امکان را فراهم ساخته است تا ضمن شناسایی، ارائه خدمات و ارتباط مداوم و مستمر، با این زائران داشته باشد.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha