جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

حوزه/ امام جمعه ارومیه گفت: مسئولین در مسیر مدیریت و انجام وظیفه، با نیت اخلاص و خدمت به دین حرکت کنند و هیچ گاه برای رسیدن به مقاصد دنیوی و حفظ پست و مقام، از اسلام خرج نکنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در جلسه درس اخلاق مسئولین آذربایجان غربی که به میزبانی دفتر شورای نگهبان برگزار شد، با اشاره به نشانه های شیعه مومن، اظهارداشت: شیعه مومن و مخلص از ویژگی هایی برخوردار است که امام حسن عسگری در بیان این ویژگی ها می فرمایند « با پنج نشانه می توان مومن را شناخت، در هنگام نماز بسم الله را بلند بگوید، هنگام نماز پیشانی بر تربت و خاک بنهد، روزانه 51 رکعت نماز بخواند، انگشترش را در دست راست قرار دهد و زیارت اربعین را بجای آورد».

وی با اشاره به شرکت خیل عظیم ارادتمندان اهل بیت(ع) در پیاده روی اربعین، افزود: آنچه که امروز شاهد آن هستیم، محبت و عرض ارادت مسلمین به پیشگاه امام حسین(ع) است و این عزت و احترام نتیجه اخلاص در عمل ائمه اطهار(ع) برای قرب الهی و ترویج دین اسلام می باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: امروز عاشقان خاندان اهل بیت(ع) از اقصی نقاط دنیا با پای پیاده برای زیارت سیدالشهدا(ع) به کربلا می روند. 

وی با تبیین اهمیت عزت و عزت طلبی، اذعان داشت: در زندگی اجتماعی و فردی نیازمند عزت و احترام هستیم، خداوند متعال در آیات قرآن فرموده عزتمندی و احترام خویش را از غیر من نخواهید.

 امام جمعه ارومیه تصریح کرد: مسئولین در مسیر مدیریت و انجام وظیفه، با نیت اخلاص و خدمت به دین حرکت کنند و هیچ گاه برای رسیدن به مقاصد دنیوی و حفظ پست و مقام، از اسلام خرج نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی، حفظ اصول و ارزش های دینی را مهم دانست و افزود: صداقت در سخن با مردم، دوری از کبر و غرور، حفظ عدالت، ارزش ها و اصول دینی از معیارهایی است که امیرالمومنین(ع) در مدیریت سالم به آن تاکید داشته، لذا باید خروجی خدمتگزاری مسئولین تقویت مبانی دینی باشد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha