پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رضا حقیان - امام جمعه دورود

حوزه/ امروز باید دولت، دانشگاه ها و حوزه علمیه برای تشکیل تمدن نوین اسلامی مورد تاکید رهبری همدل شده و تلاش نمایند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام حقیان عصر امروز در جمع بسبجیان این شهرستان ضمن گرامی داشت ۵ آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی (ره) اظهارداشت: مقام معظم رهبری معتقدند ایرانیان و ایران اسلامی، باید منشاء و کانون جوشش تمدن نوین اسلامی باشند.

وی با بیان اینکه در تمام مراکز اسلامی و علمی جهان، رشته ای با عنوان تاریخ تمدن به دانشجویان تدریس می شود بیان داشت:این درس در کشور ایران اسلامی با عنوان تاریخ تمدن اسلام تدریس می گردد.

امام جمعه دورود با بیان اینکه احیای تمدن نوین اسلامی امری دور از  دسترس نیست تصریح کرد:با پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی ظرفیت  و اندوخته های مادی و معنوی تمدن اسلامی به راحتی برای احیای این تمدن در دسترس ما قرار گرفته است.

حجت الاسلام حقیان با بیان اینکه ایران تمام پتانسیل ها و ظرفیت احیای این تمدن را در بخشهای مختلف داراست خاطر نشان کرد:از دیدگاه رهبر معظم انقلاب احیای تمدن نوین اسلامی، در دو بخش متنی و ابزاری خلاصه می شود.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی با توجه به پیشرفت های علمی در زمینه های گوناگون می تواند ابزار مادی این تمدن را فراهم کند ابراز داشت:برای تحقق این تمدن باید در مواردی همچون رعایت الگوی مصرف،نگاه جامعه ،مد و به طور کلی سبک زندگی مواظب حیله های نفوذی دشمن باشیم.

امام جمعه دورود با اشاره به اینکه اخلاق و قانون مداری و همچنین الگوی اقتصاد مقاومتی در جامعه باید بیش از پیش  مورد توجه قرار گیرد گفت:باید برای تحقق بخشی متنی تمدن نوین اسلامی، شاخصه های ایمانی و خدا محوری در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام حقیان با اشاره به اینکه برای ایجادتمدن نوین اسلامی  باید دولت ،دانشگاه ها ،حوزه های علمیه و بسیجیان همتی مضاعف داشته باشند افزود:ایران اسلامی با داشتن نیروهای مومن و انقلابی می تواند تمدن نوین اسلامی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را به تمام دنیا مخابره کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha