پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید ابراهیم رئیسی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: حجاب در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم دین و نشانه دینمداری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در دیدار مسئولین مرکز حجاب ریحانه النبی(س) اظهارداشت: حجاب در جمهوری اسلامی ایران به یک مسئله نمادین برای حفظ دین و ارزشها تبدیل شده است. در سایر کشورها و حتی در غرب نیز مسئله مهمی در پارلمان ها و احزاب سیاسی محسوب می گردد.

وی با اشاره به ابعاد فردی و اجتماعی حجاب بیان کرد: در صبغه فردی حجاب، شخصی که حجاب را به عنوان یک واجب دینی رعایت می کند، خود را از هر آسیبی محفوظ می‌گرداند. حجاب در صبغه اجتماعی نیز نماد و پرچم دین تلقی می‌گردد که بیانگر اعتقادات دینی فرد و نشان دین مداری جامعه اسلامی است.

دادستان کل کشور به تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر در محدوده تذکر لسانی، صبغه کاملاً مردمی دارد. مرکز حجاب ریحانه النبی می‌تواند به عنوان موسسه مردم نهاد و آمر به معروف، با تربیت و آموزش ویژه بر نهادهای مهم و موثر در جامعه و نیز الگوهای اجتماعی همچون صدا و سیما، آموزش و پرورش، نخبگان و هنرمندان تأثیر گذار باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ترفندهای دشمنان را در ترویج بی بند و باری یاد آور شد و خاطر نشان نمود: مسئله حجاب، نقطه مشترک همه مذاهب اسلامی است و تمام مسلمانان در هر مذهب و گرایشی، در موضوع حجاب با یکدیگر هماهنگ هستند.

وی با بیان اینکه باید بر اصول و مبانی پایه‌های اخلاق تاکید ویژه داشت و مفاهیمی مانند عفاف، حیا و حریم خصوصی را تبیین و ترویج کرد، افزود: حیا یکی از اصول پایه اخلاق است که ثمره بزرگی چون حجاب را به همراه خود خواهد داشت، از این رو دشمنان انسانیت در دنیای ارتباط و در فضای مجازی، اصول پایه اخلاق را هدف قرار داده‌اند و حریم خصوصی و حجاب و حیا را به بهانه‌های واهی به باد انتقاد می‌گیرند.

دادستان کل کشور گفت: با تاکید بر اصول اخلاقی می‌توان نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد و از آفات آن جلوگیری نمود.

حجت الاسلام رئیسی ضمن تقدیر از برنامه‌های مرکز حجاب ریحانه النبی اظهارداشت: شما به سفارش قرآن کریم، «سارعوا فی الخیرات» عمل کرده‌ایدو ترویج حجاب را که یک معروف است و ضروری دین محسوب می گردد، به عنوان یک وظیفه الهی، در دستور کار خود قرار داده‌اید.

وی تاکید کرد: همچون گذشته در راستای گسترش حیا و حجاب تلاش کنید و هرگز ملامت و سرزنش ملامت کنندگان را در دلتان راه ندهید و امیدواریم ذیل عنایات حق تعالی و حضرت ولی عصر عجل الله فرجه الشریف، در گام‌های استوار و توأم با اخلاصتان، آثار ارزشمندی را به همراه داشته باشید و برکت خداوند هم شامل حال شما خواهد بود.

لازم به ذکر است، در ابتدای جلسه حجت الاسلام ابراهیم پور گزارش فعالیت ای یازده ساله مرکز حجاب ریحانه النبی را ارائه نمود.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha