پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اخلاق اسلامی

حوزه/ مدیران مدارس باید از تمام فرصت ها در راستای ارتقاء علمی و اخلاقی طلاب استفاده کرده و با دعوت از اساتید مجرب و برگزاری کلاس های اخلاقی به این مهم بپردازند.

حجت الاسلام علیرضا عطایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با اشاره به اهمیت و ضرورت تقویت بنیه اخلاقی طلاب، گفت: اخلاق در حوزه های علمیه بال دوم علم است.

وی با بیان اینکه مباحث اخلاقی در حوزه های علمیه همیشگی است، بیان داشت: طلاب و روحانیان همان طور که به تحصیل علوم دینی می پردازند، باید به تقویت اخلاق اسلامی، اهتمام ویژه ای داشته باشند،

مدیر مدرسه علمیه شهرستان کنگاور ادامه داد: فقدان اخلاق اسلامی و صرف پرداختن به علم سبب تزلزل و به انحراف کشیدن انسان می شود.

حجت الاسلام عطایی در ادامه افزود: طلاب و روحانیان الگو دینی جامعه هستند و با اخلاص، ساده زیستی، بصیرت و اخلاق اسلامی و همچنین با بهره گیری از زندگی ائمه اطهار علیهم السلام نسبت به رسالت و اهداف عالی که در پیش دارند الگویی تمام عیار برای تمامی مردم جهان باشند.

مدیر مدرسه علمیه کنگاور با تاکید بر این که مدیران مدارس باید از تمام فرصت ها در راستای ارتقاء علمی و اخلاقی طلاب استفاده کرده و با دعوت از اساتید مجرب و برگزاری کلاس های اخلاقی به این مهم بپردازند، ابراز داشت: قطعأ پرورش و تربیت طلاب ولایتمدار در خدمت اسلام، سبب تحکیم بخشیدن به پایه های اسلام خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه دشمنان درصددند که به حوزه های علمیه نفوذ کنند، تأکید کرد: مدیران مدارس باید نسبت به هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام هوشیار باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha