جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علیرضا جدایی - آموزش و پرورش

حوزه/ مشاور وزیر آموزش و پرورش به رشد پدیده عرفان های کاذب در جامعه اشاره کرد و گفت: عرفان های نوظهور و انحرافی دانش آموزان را تهدید می کند و اگر برای مقابله با آن چاره اندیشی نشود، آینده سازان جامعه به انحراف کشیده خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» علیرضا جدایی، پیش از ظهر امروز در نشست «ظرفیت های رسانه ای حوزه و آموزش و پرورش»  در قم، با تسلیت ایام اربعین حسینی(ع)، گفت: امام حسین(ع) با خون خود اسلام را حفظ و پیام دین را منتقل کرد و حضرت زینب کبری(ع) نیز با اقدام خویش قیام سید الشهداء(ع) را تکمیل و عاشورا را ماندگار کردند.

 مشاور وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه امروز عاشورا به هویت شیعه تبدیل شده و نورانیت آن جهان را فرا گرفته است ابراز داشت: انقلاب اسلامی ادامه مسیر عاشوراست که با مجاهدت امام خمینی(ره) و خون شهداء به ثمر نشست و با تدابیر و استقامت رهبر معظم انقلاب همچنان با قدرت به راه خود ادامه می دهد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در ادامه، عصر کنونی را عصر ارتباطات و اطلاعات خواند و تصریح کرد: در دنیای امروز هر کس منطق قوی تری داشته باشد، نفوذ بیشتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: دنیای استکبار با استفاده از فضای مجازی، شبکه های ماهواره ای و بنگاه های خبرپراکنی گسترده، فضا را مسموم کرده و باید در این فضا پیام اسلام و انقلاب اسلامی  منتقل شود و این مسئله مهم جزء رسالت های اصلی حوزه و آموزش و پرورش است.

جدایی با اشاره به شبهه افکنی دشمنان، بر لزوم پاسخگویی به شبهات تاکید کرد و گفت: اسلام به واسطه منطق قوی ماندگار شده و نباید استدلالات منطقی در گوشه کتابخانه ها بماند، بلکه باید با ابزار نوین، به نسل جوان منتقل شوند، چرا که تشنگان در سراسر دنیا به دنبال این حقایق هستند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش به رشد پدیده عرفان های کاذب در جامعه اشاره کرد و افزود: عرفان های نوظهور و انحرافی دانش آموزان را تهدید می کند و اگر برای مقابله با آن چاره اندیشی نشود آینده سازان جامعه به انحراف کشیده خواهد شد.

وی، حوزه های علمیه را مرکز تولید دانش دینی که منجر به تقوای مضاعف فردی و اجتماعی می شود، خواند و تاکید کرد: تربیت دینی دانش آموزان تنها با همکاری نزدیک حوزه و آموزش و پرورش ممکن است، بنابراین همکاری ها با توسعه یابد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در پایان با اشاره به ضرورت تعامل رسانه ای حوزه و آموزش و پرورش، تصریح کرد: باید با ایجاد همکاری های رسانه ای بین این دو نهاد علمی و تربیتی و شناسایی ظرفیت های متقابل، از اسیر شدن دانش آموزان در دام تهاجم فرهنگی جلوگیری کرد.

انتهای پیام 313/3

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha