جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نصر الله شاه آبادی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: صدا و سیما معرف ایران و جمهوری اسلامی ایران است، ترویج بی بند و باری در تلویزیون، هیچ مجوز شرعی و قانونی ندارد. صدا و سیما موظف است در تمام زمینه های اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی سیاسی و اقتصادی، احکام اسلامی را در نظر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله نصرالله شاه آبادی در دیدار اعضای مرکز حجاب ریحانه النبی (س)، اهتمام به فریضه امر به معروف را وظیفه عموم مردم دانست و بیان داشت: خداوند سعادت جامعه اسلامی را در دو کلمه امر به معروف و نهی از منکر خلاصه کرده است.

وی افزود:  امتیاز دین مبین اسلام به امر به معروف است؛ همچنان امر به معروف، شاخصه اصیل قیام امام حسین علیه السلام است و این فریضه در حیطه تذکر لسانی بدون هیچ گونه شرایطی بر همه مردم واجب است. کسی نمی‌تواند به بهانه فقدان شرایط، دست از امر به معروف بردارد.

آیت الله شاه آبادی بیان داشت: تاثیر تذکر لسانی مستمر، غیر قابل انکار است. اسلام مانند همه ادیان الهی، دین تذکر و امر به معروف و دین اصلاح جامعه بشری است.

استاد حوزه علمیه به مسئولیت مهم صدا و سیما اشاره کرد و افزود: صدا و سیما معرف ایران و جمهوری اسلامی ایران است، ترویج بی بند و باری در تلویزیون، هیچ مجوز شرعی و قانونی ندارد. صدا و سیما موظف است در تمام زمینه های اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی سیاسی و اقتصادی، احکام اسلامی را در نظر بگیرد.

آیت الله شاه آبادی، فرزند آوری و تولید نسل را مسئله ای مهم دانست و اظهارداشت: ترویج فرزند آوری و کثرت اولاد، سفارش اکید پیامبر اعظم است و باید قائلین لا الله الا الله را افزایش دهیم. ترویج دین اسلام، با کثرت فرزندان و تربیت نسل صالح محقق می‌گردد.

وی در تجلیل از فعالیتهای مرکز حجاب ریحانه النبی، نکته شاخص آن را شروع تربیت دینی از دبستان و دوران کودکی دانست.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام ابراهیم پور مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی(س) به ارائه گزارش فعالیتهای کاربردی حجاب پرداخت و افزود: ابتدا باید معروف و منکر را به مخاطب معرفی کنیم و مخاطب پس از آشنایی با احکام الهی، معروف بودن معروف و منکر بودن منکر را بپذیرد؛ آن گاه امر به معروف و نهی از منکر معنا پیدا می‌کند. در نتیجه عملی شدن حجاب در جامعه و عمل کردن مردم به معارف دین و حجاب را مشاهده خواهیم نمود.

انتهای پیام   17/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha