شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جمکران

حوزه/ مدیر پشتیبانی و خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران گفت: مردم و بانیان در تامین نیمی از هزینه‌های پذیرایی از زائران مسجد مقدس جمکران مشارکت دارند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» اسماعیل بخشعلی با اشاره به فعالیت ایستگاه‌های صلواتی مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: دو ایستگاه صلواتی در مسجد مقدس جمکران مستقر است و خدماتی از جمله توزیع آب جوش، چای، غذا، کیک، شربت و شیرینی در مناسبت‌ها و شب‌های چهارشنبه و جمعه بین نمازگزاران این مکان مقدس را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: بیش از 50 درصد خدمات مورد اشاره توسط زائرین، خیرین و بانیان تامین می‌شود و بخش دیگر آن نیز از سوی مسجد مقدس جمکران به نمازگزاران و زائران ارائه می‌شود.

مدیر پشتیبانی و خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه حدود 65 خادم افتخاری در ایستگاه‌های صلواتی فعالیت دارند، تصریح کرد: در هر هفته بیش از 30 هزار لیوان چای و حدود 2 هزار و 500 پرس غذا در مسجد مقدس جمکران توزیع می‌شود.

بخشعلی یادآور شد: سالانه یک‌هزار و 200 کیلوگرم چای و 10 هزار کیلوگرم قند در ایستگاه‌های صلواتی مسجد مقدس جمکران مصرف می‌شود.

وی اضافه کرد: در مناسبت‌هایی مانند نیمه شعبان، شب‌های قدر و اربعین حسینی ایستگاه‌های صلواتی تا هشت واحد نیز اضافه شده و در ورودی‌های این مکان مقدس برای خواهران و برادران به طور مجزا ارائه خدمات می‌کند.

مدیر پشتیبانی و خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران در خصوص تامین لیوان یکبار مصرف خاطرنشان کرد: سالانه حدود 15 میلیون لیوان یکبار مصرف با هزینه‌ای بالغ بر 220 میلیون تومان تهیه می‌شود که یکی از هزینه‌های سنگین در این مکان مقدس است.

بخشعلی افزود: تامین آب شرب سرد، یخ و همچنین آب بسته‌بندی شده در مناسبت‌ها و شب‌های چهارشنبه و جمعه سالانه بیش از چهار میلیارد ریال هزینه به همراه دارد که در این زمینه ضمن اینکه خیرین، بانیان و زائرین کمک‌هایی به مسجد مقدس جمکران دارند نیاز به مشارکت بیشتر بانیان خیر در این زمینه وجود دارد.

وی گفت: از طریق چهار سقاخانه بزرگ و 44 دستگاه آب سردکن آب شرب بهداشتی و سرد به زائران و نمازگزاران ارائه می‌شود.

انتهای پیام 313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha