شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دریاچه ارومیه

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، تبیین و شفاف سازی صریح و روشن در جامعه را زمینه ساز صرفه جویی در مصرف آب و احیای دریاچه ارومیه موثر دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی عصر امروز در دیدار با مدیرکل و مسئولین اداره محیط زیست استان آذربایجان غربی، با تاکید بر نقش مردم در احیای دریاچه ارومیه، اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب طی ابلاغ سیاست های مشخص در حوزه محیط زیست بر توجه و اهتمام بیش از پیش مسئولین دولتی و مردم اشاره داشتند، لذا تبیین و روشن سازی اهمیت محیط زیست بایستی به زبان عامه مردم و به دور از تکلف فرهنگسازی و عملیاتی شود.

وی افزود: بهره گیری از ظرفیت موثر و پویای ائمه جمعه و جماعات و همچنین مبلغین دینی در تبیین و استفاده بهینه از نعمات خدادادی و صیانت از محیط زیست می تواند نقش مفیدی را ایفا کنند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: فرهنگ سازی در هر مقوله ای بایستی به زبان ساده، صریح، روشن و به دور از بیان پیچیده صورت گیرد تا برای عامه مردم قابل درک و شفاف باشد.

وی از اعلام آمادگی در راستای احیای دریاچه ارومیه خبر داد و افزود: استفاده از ظرفیت و پتانسیل اثرگزار در بخش مبلغان دینی و روحانیون زمینه ساز فرهنگسازی و استفاده صحیح از منابع زیست محیطی را مهیا می سازد که دریاچه ارومیه یکی از این موارد مهم و حیاتی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha