جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسین ذوالفقاری - وزارت کشور

حوزه/ ذوالفقاری با اشاره به تلاش داعش برای توسعه فعالیت های انتحاری به خصوص پس از شکست های سهمگین در سوریه و عراق، تصریح کرد: در این زمینه دولت عراق تضمین های لازم برای حفظ جان زائران را با تدابیر امنیتی خاص اتخاذ کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور امروز در دیدار با نماینده آیت الله العظمی سیستانی با ذکر این مطلب که بر اساس سیاست مقام معظم رهبری و نگاه کلی کشور مراسم اربعین باید کاملا مردمی برگزار شود، گفت: امسال ترتیباتی مقرر شده است که ورود مردم به کربلا با ویزا انجام شود.

وی با ذکر این مطلب که تا کنون 1 میلیون و 455 هزار نفر برای سفر به اربعین ویزا گرفته اندخاطرنشان کرد: تا پس فردا بیش از 1 میلیون و 500 هزار نفر از مرز خارج می شوند.

وی افزود: در این سیاست گذاری، بر میزبانی مردم و دولت عراق تاکید شده است، حتی رهبر انقلاب تاکید کردند که حتی از عکس ایشان نیز دراین مسیر استفاده نشود و حتی نمادهای ایران در عراق برجسته نشود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: سال آینده دستگاه های ایرانی که خدمت رسانی می کنند همگی تحت یک لوگو فعالیت کنند و تبلیغ سازمانی انجام نخواهد شد و همه زیر پوشش و لوای حسینی(ع) حرکت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: سعی بر این است که هیچ تبلیغی شخصی و سازمانی انجام نشود زیرا برای تاثیرگذاری معنوی بیشتر در جهان اسلام باید از ظرفیت عظیم اربعین برای افزایش انسجام اسلامی استفاده کرد.

ذوالفقاری بیان کرد: امسال مراقبت بسیار بیشتری از سال گذشته در زمینه پوشش ورود و خروج ها به وسیله ویزا انجام شده است، ولی این امر محتاج لوازمی است که نخستین آن پاسخ به نیازهای زائران حسینی(ع) است.

وی گفت: اولین کاری که در این زمینه باید انجام شود، افزایش سرعت صدور ویزا برای زائران است که می توان تدابیری اتخاذ کرد که این کار از ماه ها قبل انجام شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با ذکر این مطلب که امنیت زائران به عهده دولت عراق است تصریح کرد: تدابیری اندیشیده شده است که ایران نیز کمک های لازم را در اختیار دولت عراق قرار دهدکه  این موضوع کامل بر اساس همکاری و نیازها صورت خواهد گرفت.

وی گفت: پشتیبانی طرف ایرانی در زمینه پشیتبانی و حمایت امدادی به زائران نیز انجام می شود که البته این مساله نیز بنا به درخواست دولت عراق خواهد بود.

ذوالفقاری با اشاره به تلاش داعش برای توسعه فعالیت های انتحاری به خصوص پس از شکست های سهمگین در سوریه و عراق، تصریح کرد: در این زمینه دولت عراق تضمین های لازم برای حفظ جان زائران را با تدابیر امنیتی خاص اتخاذ کرده است.

وی گفت: یکی از زمینه های همکاری با نیروهای عراقی این بود که افرادی که نام آنها در سامانه عراق و ایران ثبت بود و مدارک شان را در عراق گم می کردند پس از برخورد نیروهای عراقی به مقامات قضایی تحویل داده می شدند که تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ شد که این افراد به پلیس مرزی تحویل داده شوند.

وی با اشاره به افزایش فضای اسکان زائران در عراق تصریح کرد: امسال اعلام شد که افراد فقط باید ویزا ارایه کنند تا از مرز عبور کنند و عمده افرادی که در مرزها مشکلاتی را تجربه کردند به واسطه عدم دریافت ویزا به رغم تمام هشدارها بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha