جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شهرستانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی گفت: عشق و علاقه ای که مردم عراق به زائران دارند با هیچ معیاری قابل اندازه گیری نیست و سال گذشته دو خانواده عراقی بخاطر اینکه میزبان یک زائر اربعین باشند از خون بهای یکی از نزدیکان خود گذشت کرد تا میهمان را به خانه خود ببرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله العظمی سیستانی صبح امروز در دیدار با معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و استاندار قم گفت: سال به سال به جمعیت زوار حسینی(ع) افزوده می شود و این مساله عامل مهمی در اعتلا و رشد فرهنگ اهل بیت(ع) است.

وی افزود: زائران بسیاری در حد فاصل ایام منتهی به اربعین از ایران و کشورهایی هم مرز ایران برای حضور در کربلا درخواست ویزا می کنند که واقعا پاسخ دادن به این حجم از تقاضا کار بسیار مشکلی است.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی با ذکر این مطلب که سفیر عراق تلاش بسیاری برای حل مشکلات مردم داشت، گفت: تدبیر سفیر عراق در اسکان کنسولگری عراق در مرز باعث رفع مشکلات بسیاری از زائران بود.

وی گفت: حضور زائران میلیونی در عراق آرزوی ماست ولی نباید از این نکته گذشت که باید فضای رفاهی برای زائران نیز در این کشور مهیا باشد و همیشه نمی توان روی مواکب ایجاد شده حساب کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته ذکر این نکته ضروری است که زائران حسینی(ع) همیشه با برخورد عجیب مردم عراق مواجه می شوند و به حدی از آنها پذیرایی می شود که برای آنها قابل باور نیست.

وی گفت: عشق و علاقه ای که مردم عراق به زائران دارند با هیچ معیاری قابل اندازه گیری نیست و سال گذشته دو خانواده عراقی بخاطر اینکه میزبان یک زائر اربعین باشند با هم اختلاف پیدا کردند و برای حل این مشکل، یکی از خانواده ها از خون بهای یکی از نزدیکان خود از این خانواده گذشت کرد تا میهمان را به خانه خود ببرد.

وی خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم مردم عراق نیز محبت خود را ازدیاد ببخشند، زیرا وقتی برخورد خوب و تشکر آمیزی از آنها شود قطعا روحیه بیشتری برای خدمت پیدا می کنند.

وی گفت: سال به سال بر جمعیت زائران اضافه خواهد شد و به همین دلیل باید هرساله برای رفع مشکلات آنها اقدامات بیشتری انجام داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha