شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نژادپرستی سوئد

حوزه/ نژادپرستهای سوئد وجود یک دختر باحجاب بر نقاشی روی دیوار را هم تحمل نکرده و گروه نقاشی را مجبور کردند تا دختر با حجاب را به یک دختر بی حجاب تبدیل کنند!

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از http://www.thelocal.se  یک مرکز خرید در سوئد، گروه جوانی را که برای نقاشی دیواری در این مرکز استخدام شده بودند، مجبور کرد تا تصویر دختر محجبه‌ای را که کشیده‌ بودند به دختری بدون حجاب تبدیل کنند!

«پای جانسون» که همسرش «ماگنوس هربرلین» برای گروه ضدنژادپرستی محلی کار می‌کند، در صفحه فیس بوک خود نوشت: «هنوز باورم نمی‌شود که چنین اتفاق ناخوشایندی رخ داده باشد. با این کارشان چه پیامی را به مشتریانشان ابلاغ می‌کنند؟ چطور به نژادپرستان اجازه می‌دهند که به این شکل نفرت انگیز آن‌ها را بازیچه دست خودشان بکنند؟

به گفته جانسون، مدیریت مرکز بورلوس، که در خارج از شهر مالمو قرار دارد، دو گروه جوان محلی را استخدام کردند تا روی دیوار این مرکز نقاشی‌های دیواری بکشند. هدف از این تصاویر، نشان دادن تنوع محلی مردم در این منطقه بود. اما زمانی که جوانان تصویر دختر محجبه‌ای را کشیدند، نقاشان به جلسه‌ای احضار شده و به آن‌ها اطلاع داده شد که حجاب از نظر آن‌ها قابل پذیرش نیست! بهانه آن‌ها این بود که این مرکز خرید، سکولار است و حاضر به نشان دادن نماد‌های مذهبی نمی‌باشد!!

پس از این اتفاق، مدیر صندوق گروس ورنر در لندن، که مالکیت این مرکز خرید را دارد، روز شنبه، طی یک کنفرانس خبری، از این حادثه ابراز تاسف کرده و گفت: «جوانان از این اتفاق بسیار عصبانی و ناراحت هستند. آن‌ها در این شهر بزرگ شده‌اند و به تنوع جمعیتی آن افتخار می‌کنند، و می‌خواهند این تنوع را به عنوان چیزی زیبا به نمایش بگذارند، اما احساسات و اعتقاداتشان در این راستا پایمال شده‌است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha