جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار - مشهد

حوزه/مدیر بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به این که دشمن زیربناهای عقیدتی جوانان را مورد هجمه فرهنگی قرار داده است، گفت: تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی و تحکیم بنیان خانواده بسیار حیاتی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین مهدی شریعتی تبار، در نشست علمی «تاریخچه اربعین و نقش آن در احیای نهضت امام حسین(ع)» در مشهد، با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع)، گفت: پست ترین دانش و پژوهش آن دانش و پژوهشی است که فقط بر زبان متوقف شود و به عمل در نیاید و رفیع ترین و فاخرترین دانش و پژوهش آن است که خودش را در عمل نشان دهد.

مدیر بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی ابراز کرد: در حال حاضر، یکی از مشکلات جامعه دانشگاهی و دانشجویان این است که مطالب درسی خود را در حد تئوری آموخته اند و در مقام عمل نمی توانند آن را به مرحله اجرا درآورند. یکی از اولویت ها و رویکردهای بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی پرداختن به این امر مهم است.

وی افزود: این مطالعات می تواند شامل مسائلی در حوزه حکومت اسلامی، ولایت فقیه، مسئله مهدویت و شبهات عقیدتی که به جوان وارد می شود، باشد.

حجت الاسلام شریعتی تبار با اشاره به این که دشمن زیربناهای عقیدتی جوانان را مورد هجمه فرهنگی قرار داده است، ابراز داشت: تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی و اصول تحکیم بنیان خانواده بسیار حیاتی است.

مدیر بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، آشنایی با تهاجم فرهنگی را ضرورتی مهم در خصوص امر پژوهش و استخراج مطالب اسلامی خواند و گفت: همان اندازه که اسلام توانسته جای خود را بین مردم جهان باز کند، به همان میزان استکبار جهانی به هراس افتاده و با اسلام هراسی، اسلام ستیزی و تقویت جبهه های وهابیت و داعش که مولود استکبار و استعمار هستند، علیه فرهنگ اسلامی تلاش می کند.

براساس اعلام آستان قدس رضوی، وی، ایجاد مرکز پژوهشی در جوار حوزه علمیه خراسان و دانشگاه علوم اسلامی رضوی به منظور گردهم آوردن دانش آموختگان و نخبگان فرهنگی را از اهداف تأسیس بنیاد پژوهش ها دانست و ابراز کرد: نخبگان در این مراکز گرد هم جمع آمده اند تا با هم اندیشی درباره مسائل اساسی معارف اسلامی و سیره ائمه اطهار(ع) تولیدات و آثار مؤثری را به جامعه فرهنگی و عموم مردم ارائه کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha