جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند: اسلام دین سیاست است و کسانی که می گویند دین ازسیاست جداست، می خواهند مردم را از اسلام جدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سنندج، حضرت آیت الله نوری همدانی، عصر امروز در دیدار علما، روحانیون و طلاب شیعه و سنی، در سنندج، با تاکید بر این که حوزه های علمیه و علما باید پاسخگویی شبهات مردم و جامعه جهانی باشند، افزودند: طلاب و روحانیون باید با تحصیل علم و تحقیق و پژوهش، پاسخگوی شبهات باشند.

معظم له در ادامه با اشاره به جایگاه علما در اسلام، گفتند: در اسلام از هیچ قشری مانند علما تمجید نشده است، به طوری که نگاه کردن به چهره عالم عبادت است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که وظیفه علما بسیار سنگین است، خاطرنشان کردند: شیخ صدوق ها برای ترویج دین و معارف اهل بیت(ع) سختی های زیادی را تحمل کردند و باید با الگو گیری از این بزرگان، معارف ناب به جهانیان منتقل شود.

*ویژگی های عالمان دین

حضرت آیت الله نوری همدانی، اخلاص را اولین شاخصه عالم دینی و لازمه تاثیرگذاری روحانیون در جامعه دانستند و گفتند: اگر اخلاص نباشد، علم برکت پیدا نمی کند

ایشان، همت بلند و پشتکار را دومین شاخصه عالم دینی برشمردند و تصریح کردند: انسان های سست و تنبل به جایی نمی رسند و طلاب و روحانیون باید با اراده قوی، همت و نظم و قدرت قلم و بیان، نفش سازنده ای در جامعه داشته باشند.

*مردم به سراغ علما و روحانیون می آیند

معظم له، تسلط علمی توام با اخلاق را از دیگر ویژگی های عالم دینی خواندند و افزودند: مردم برای دریافت پاسخ سئوالات خود به سراغ علما و روحانیون می آیند، لذا باید با تسلط علمی و اخلاق اسلامی به سئوالات آنان پاسخ داد.

این مرجع تقلید، تهجد و شب زنده داری را از دیگر شاخصه های عالمان دین برشمردند و تاکید کردند: عالمی که تهجد نداشته باشد، نمی تواند مردم را هدایت و در مسیر دین قرار دهد.

*جامعیت دین اسلام

ایشان در ادامه با اشاره به جامعیت دین اسلام، تصریح کردند: اسلام دین سیاست است و کسانی که می گویند دین ازسیاست جداست، می خواهند مردم را از اسلام جدا کنند.

معظم له باتاکید بر این که اسلام برای همه ابعاد زندگی بشر برنامه دارد، یادآور شدند: معارف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی اسلام بسیار فراوان و کاربردی است و باید علما و روحانیون این معارف غنی را تبیین و ترویج دهند.

*انقلاب اسلامی؛ تیری در چشم دشمنان

این مرجع تقلید در ادامه به دشمنی دنیای استکبار با اسلام اشاره کردند و افزودند: اسلام و انقلاب اسلامی تیری در چشم دشمنان است و آنان با تشکیل گروهک های تروریستی مانند داعش و بوکوحرام و اسلام هراسی تلاش می کنند که اسلام را نابود کنند و مسلمانان کشی را گسترش دهند.

*دشمنان از علمای اسلام کینه دارند

معظم له با تاکید بر این که دشمنان از علمای اسلام کینه دارند، تصریح کردند: علما همواره پیشتاز مبارزه و ایستادگی در مقابل استکبار بوده اند، لذا دشمنان از آنان کینه به دل دارند و با نقشه های شوم خود درصدد تضعیف جایگاه آنها هستند.

*توصیه ای به طلاب و روحانیون

حضرت آیت الله نوری همدانی به طلاب و روحانیون شیعه و سنی توصیه کردند: همیشه با مردم مهربان باشید و با اخلاق کریمانه برخورد کنید تا بتوانید با آنان ارتباط داشته و معارف اسلام را ترویج دهید

* تجلیل از مردم کردستان

این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود با تجلیل از رشادت های مردم کردستان، گفتند: در زمان رژیم طاغوت به این استان تبعید بودم و با رشادت، فداکاری، جوانمردی و مهمان نوازی مردم این دیار آشنا هستم و خدا را شاکرم که توفیقی فراهم شد تا به این استان سفر کنم، امیدوارم این سفر دارای خیر و برکت باشد.

*وفاداری کردستانی ها به نظام اسلامی

ایشان تصریح کردند: مردم کردستان نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرده اند و همواره به ارزش ها و آرمان های نظام جمهوری اسلامی وفادار بوده اند.

انتهای پیام 3/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha