جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ رئیس شورای عالی حوزه های علمیه گفت: رهبر معظم انقلاب با نوشتن دومین نامه خود به جوانان غربی، در موقع حساس و ضروری کنونی به داد اسلام و مسلمین رسیدند و این نامه برای دشمنان اسلام یک پاسخ محکم و قوی و نیز برای افکار عمومی دنیا به خصوص جوانان یک روشنگری و هدایت بود.

آیت الله مرتضی مقتدایی، نائب رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با تشریح اهمیت دو مین نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی، این نامه را مهم و تاثیرگذار توصیف کرد و گفت: به دنبال حوادث اخیر پاریس و کشته شدن انسان های بیگناه توسط تروریست های داعشی، موج اسلام هراسی شدید و تبلیغات مسمومی علیه اسلام و مسلمانان راه افتاد، لذا مقام معظم رهبری با درایت و بینش حکیمانه خود احساس تکلیف کردند و برای روشنگری و توضیح این مطلب که حرکات تروریستی به هیچ عنوان توسط اسلام و مسلمانان انجام نشده است، این نامه مهم را برای جوانان غربی و عموم مردم دنیا نوشتند.

وی افزود:مقام معظم رهبری با استدلال های قوی و حکیمانه خود خطاب به مردم کشورهای غربی به خصوص جوانان یادآور شدند؛ امروزه کسانی که اسلام را سد راه خود می بینند و دشمن اسلام هستند دست به رفتارهای تروریستی می زنند تا چهره اسلام را نزد افکار عمومی دنیا مخدوش و خشن جلوه دهند.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: آیت الله العظمی خامنه ای در این نامه مهم با عباراتی ساده، روشن، واضح و در عین حال قوی ، مستدل و حکیمانه مطالب خود را خطاب به جوانان غربی بیان کردند و متذکر این نکته شدند که امروزه همه ما ضربه خورده تروریست هستیم و گروهک های تروریستی و تکفیری به هیچ وجه پرورش یافته اسلام و مسلمین نیستند، بلکه محصول سیاست های غلط زمامداران غربی می باشند که با ایجاد، تجهیز و گسترش گروه های تکفیری و تروریستی همچون داعش چهره رحمانی اسلام ناب را نزد افکار عمومی دنیا خشن و زشت جلوه  می دهند.

*رهبری با نوشتن این نامه تکلیف الهی خود را اداکردند

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه کشور نوشتن این نامه مهم و تاثیرگذار را یک تکلیف الهی دانستند که به خوبی از سوی رهبر معظم انقلاب ادا شده است و تاکید کردند:این روشنگری واقعا بجا و به موقع بود و ما قطعا می دانیم که این نامه مهم با این استدلال قوی و محکم تاثیرات عمیق خود را در جهان خواهد گذاشت.

آیت الله مقتدایی ادامه داد:رهبر معظم انقلاب با نوشتن این نامه در موقع ضروری خود به داد اسلام و مسلمین رسیدند و این نامه برای دشمنان اسلام یک پاسخ محکم و قوی و برای افکار عمومی دنیا به خصوص جوانان یک روشنگری و هدایت بود.

عضو خبرگان رهبری، وظیفه مبلغان و سایر افراد را در رساندن این نامه مهم به مخاطبانش مهم و الهی دانست و تاکید کرد:رهبر معظم انقلاب با نوشتن این نامه در این برهه حساس تاریخی، تکلیف خودشان را به خوبی ادا کردند و اکنون وظیفه سایر افراد و دست اندرکاران است تا وظیفه الهی خود را در رساندن و تبیین مفاهیم این نامه به مردم و جوانان غربی اداکنند.

وی افزود: امیدواریم که همه کسانی که می توانند نقشی در رساندن این نامه مهم به جوانان غربی دارند اعم از سفرای ایران در خارج از کشور، مبلغان بین المللی و سایر افرادی که تاثیرگذارند  وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند تا مفاهیم و نکات موجود در این نامه به همگان برسد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha