پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام احمد سالک

حوزه/ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که روحانیون بزرگی در مجلس نقش آفرین بوده اند، گفت: شهید آیت الله مدرس در مجلس ملی آن زمان، یک تنه در مقابل دخالت های شرق و غرب ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک، به مناسبت فرارسیدن دهم آذرماه، سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس و روز "مجلس"، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، پیرامون نقش نمایندگان روحانی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نقش مرحوم مدرس در مجلس ملی آن زمان، در برابر سلطه بیگانگان، نقشی اساسی و مهم بود، به گونه ای که ایشان یک تنه در مقابل ابرقدرت های شرق و غرب ایستاد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که طی 9 دوره گذشته مجلس، روحانیون بزرگی در مجلس نقش آفرین بوده اند، افزود: نقش روحانیت در 9 دوره مجلس شورای اسلامی را به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت .

وی یادآور شد: روحانیون در مواقع حساس و در صحنه های مختلف سیاسی و فرهنگی بسیار خوش درخشیدند و افکار آنها مثمر ثمر بوده، به عنوان مثال عدم کفایت سیاسی بنی صدر را روحانیون تعیین کردند .

حجت الاسلام والمسلمین سالک ادامه داد: مرحوم شهید دکتر بهشتی در مقابل بنی صدر به شایستگی ایستادگی کرد و اصل 110 را به تصویب رساند.

وی با بیان این که روحانیت در تمام دوران انقلاب اسلامی نقش بارز و اساسی داشته است، خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند "نقش روحانیون در این انقلاب نقش غیرقابل انکاری است و هیچ‌کس هم تاکنون این نقش را انکار نکرده است."

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نقش روحانیت در تاریخ کشورمان، همواره به عنوان متولی اصلی هدایت دینی در جامعه به حساب می‌آید و به عبارت دیگر، مرجع رسمی تبیین ارزش‌ها و تثبیت باورهای دینی و استنباط و افتای احکام عملی روحانیت بوده و خواهد بود.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha