پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ماموستا محمد امین راستی

حوزه/ ماموستا محمدامین راستی گفت: قطعا دیدار علمای شیعه و سنی در ایجاد تعامل و اتحاد بسیار تاثیرگذرا بوده و امروز سفر آیت الله العظمی نوری همدانی به استان در تحکیم این وحدت بسیار موثر می باشد.

ماموستا محمدامین راستی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه» با اشاره به سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به استان کردستان اظهارداشت: امروز در عصری که ما زندگی می کنیم ، استکبار به شدت از وحدت مسلمین در هراس بوده و در تلاش است که با هر قیمت به این اتحاد ضربه وارد کند .

امام جمعه موقت اهل سنت سنندج با تاکید براینکه اشتراکات شیعه  و سنی بسیار زیادتر از اندکی اختلاف است ، گفت: امروز دشمن از طریق همین اختلافات اندک ورود کرده و درصدد هست بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد نماید و از طرفی این دو مذهب بزرگ اسلام را در مقابل هم قرار داده و در نهایت با ایجاد جنگ بین آنها مسمانان را خشن جلوه دهد.

وی ادامه داد: اتفاقات امروز دنیا و بروز گروهک های دست پرودره استکبار چون داعش هم حکایت  از این مهم داشته  و شاهد هستیم که به واسطه همین گروهها در جهان پروژه اسلام هراسی ترویج می گردد.

ماموستا راستی تصریح کرد: در چنین شرایطی باید آشنایی و آگاهی شیعه و سنی از همدیگر بیشتر شده و در سطوح  و اقشار مختلف جلسات مشترک برگزار گردد.

وی با تاکید بر اینکه علمای اسلام اجازه انشقاق در صفوف متحد ایران اسلامی را نمی دهند یادآور شد:  قطعا دیدار علمای شیعه و سنی در ایجاد تعامل و اتحاد بسیار تاثیرگذرا بوده و امروز سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به استان در تحکیم این وحدت بسیار موثر بوده و تمام دسیسه های دشمنان برای ایجاد اختلاف را نقش برآب می کند.

۱۸ / ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha