چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه جامعه، روحانیت را بیشتربه عنوان «طبیب معنوی» می شناسد،گفتند: مبلغین باید طوری در جامعه عمل کنند که مردم مانند گذشته عاشق رفتار و برخورد روحانیون باشند؛ لذا باید آنها با کردار و عمل خود، مبلغ دین باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله علوی گرگانی، امروز در دیدار حجج اسلام و المسلین همتیان معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم و حسینخانی معاون تهذیب حوزه های علمیه و هئیت همراه، با بیان اینکه وظیفه روحانیت نسبت به تربیت اخلاقی و تهذیبی جامعه و به خصوص طلاب بسیار سنگین است،گفتند: روحانیت پدر معنوی جامعه اند و از این رو انتظار از حوزه زیاد است.

ایشان با تاکید با بیان اینکه انبیاء الهی هم پدر معنوی جامعه  بوده اند و با تمام وجود برای هدایت  جامعه تلاش می کرده اندو در این مسیر دچار مشکلات فراوانی شده اند اظهار داشتند: روحانیت ادامه دهنده همان مسیر انبیاء هستند و به همین دلیل این قشر برای تاثیرگذاری بهتر  نیازمند به خویشتنداری، برخورد مناسب با مردم در گفتار و رفتار و تحمل سختی ها برای هدایت جامعه اند.

*روحانیت سنگ صبور مردم

معظم له با بیان اینکه روحانیت در طول انقلاب و در همه حال سنگ صبور اقشار مختلف بوده اند، اظهار داشتند: عالمان دین حقیقتا برای عمران وآبادانی زندگی مردم در موضوعات مختلف فرهنگی و  اجتماعی تلاش  زیادی کرده اند و روحانیت همواره در طول تاریخ ثابت کرده که واقعا هر چه می گوید ابتدا خود عمل می کند و امروز هم باید اینگونه رفتار کنیم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه جامعه، روحانیت را  بیشتربه عنوان «طبیب معنوی» می شناسد،گفتند: مبلغین باید طوری در جامعه عمل کنند که مردم مانند گذشته عاشق رفتار و برخورد روحانیون باشند؛ لذا باید با کردار و عمل خود مبلغ دین باشند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام طهماسبی، مسؤل برنامه ریزی و نظارت معاونت تهذیب حوزه علمیه به ارائه گزارشی از فعالیت این اداره پرداخت و گفت: یکی از برنامه های مرکز مدیریت حوزه های علمیه، تربیت معاون تهذیب در سطح مدارس علمیه استان قم بوده و تا کنون این معاونت توانسته با برنامه ریزی دقیق و مستمر، اقدام به تربیت بیش از 50 نفر از معاونین تهذیب مدارس کند.

وی با تأکید بر اینکه عمده  فعالیت این  معاونین، برگزاری جلسات اخلاقی، دعوت از اساتید اخلاق ، ارائه مشاوره اخلاقی به طلاب، برگزاری مهمانی ملکوت و ده ها برنامه دیگر در مدارس علمیه استان قم است، افزود: امیدواریم با فعالیت این معاونین شاهد افزایش و ارتقاء اخلاق و تهذیب و مباحث علمی  باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha