جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام صالحی خوانساری

حوزه/ زیارت قبور اهل بیت عصمت و طهارت(ع) یکی از بارزترین مصادیق مودت به ساحت آن اولياي والامقام است و حضور مسلمانان در زيارتگاه هاي ائمه اطهار(ع) موجب تحكيم پايه هاي اعتقادي در جامعه مي شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری، درسلسله جلسات بيان سيره اهل بيت(ع)، در رواق امام خميني(ره) حرم مطهر رضوی، اظهار كرد: استكبار جهاني امروز با شگرد آشتي گري، در ميدان جنگ تبليغاتي در قالب هاي مختلف ماهواره، سايت ها و رسانه ها مي خواهد باورهاي ديني را به حاشيه زندگي انسان ببرد.

وي با بيان اينكه زیارت راهی برای توحید و بندگی خداست و مسئله زیارت، بوسیدن یک قبر مبارک نبوده و نیست، بلکه تقویت توحید ملاک آن است،  افزود: بعد از ایمان به وحدانیت خداوند متعال و ابراز بندگی درمقابل عظمت پروردگار توجه به پیامبر اکرم(ص) و سیره آن حضرت و احترام و تکریم به اهل بیت(ع) ازجمله ویژگی های اعتقادی هر یک از مسلمانان است.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری گفت:  زیارت قبور یکی از راه هایی است که مسلمین از آن بهره می گیرند و حضور در فضای معنوی و روحانی بقاع متبرکه و صحن ها و رواق های حرم آن بزرگواران برای راز ونیاز وخلوت با پروردگار است.

وي با اشاره به اينكه به فرموده پيامبر(ص) قبور اهل بیت(ع) بقعه اي از بهشت است، تصريح كرد:  زیارت قبور اهل بیت عصمت و طهارت(ع) یکی از  بارزترین مصادیق مودت به ساحت آن اولياي والامقام است.

سخنران حرم مطهر رضوي گفت: در عصر كنوني در ، رسانه ها  و سایت ها از سوي دشمنان دين، شبهاتی در مورد زیارت قبور ائمه اطهار(ع) بر مذهب حقه تشیع وارد می شود كه فاقد منطق نقلی و عقلی است.

وي با اشاره به اينكه قبور اهل بيت(ع)  پايگاه تعظيم شعائر الهي است، اظهار كرد: حضور مسلمانان در زيارتگاه هاي ائمه اطهار(ع) موجب تحكيم پايه هاي اعتقادي در جامعه مي شود.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری افزود: عمران و آبادسازي قبر مطهر پيامبر اكرم(ص) و اهل بيت طاهرين(ع)  و حفظ و نگهداري آن‌ها از برترين عبادت‌هاست.

وي با تاكيد بر اينكه ما تنها نباید به ساخت ظاهری قبور مطهر ائمه اطهار(ع) توجه کنیم، بلکه باید در کنار پرداختن به مسیر ظاهری به مسیر محتوایی هم پرداخته شود، تصريح كرد: امروز دشمن فهمیده که قبور مطهر ائمه اطهار(ع) مرکز توحید، انسانیت، دفاع از مظلوم و مقابله با ظلم است و به همین دلیل اقدام به تخریب این مکان‌های مقدس مي كند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha