پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ اردوگاه‌های شرق و غرب، اسلام را منزوی و با تهاجم فرهنگی، اقتصادی، نظامی و سیاسی آن را به حاشیه برده بودند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت مجاهدت های امام خمینی و خون شهدا، اسلام جان دوباره ای گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سنندج، حضرت آیت‌الله نوری همدانی، امروز(10 آذر)، در جمع نیروهای مسلح استان کردستان، در قرارگاه عملیاتی لشکر 28 ‍پیاده کردستان، اظهار کردند: یکی از موضوعات بسیار مهم بازخوانی انقلاب و تاریخ است.

معظم له در ادامه، با اشاره به حکومت قدرت‌های شرق و غرب بر جهان در گذشته، افزود: دو اردوگاه سوسیالیسم و کاپیتالیسم به گونه‌ ای ظالمانه‌ای در دنیا حکومت می‌کردند و اگر کسی می خواست کاری را انجام دهد، مجبور بود در مقابل آنها گردن خم کند.

*اسلام جان دوباره ای گرفت

این مرجع  تفلید ادامه دادند: این اردوگاه‌ها، اسلام را منزوی و با تهاجم فرهنگی، اقتصادی، نظامی و سیاسی آن را به حاشیه برده بودند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت مجاهدت های امام خمینی و خون شهدا، اسلام جان دوباره ای گرفت.

ایشان با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران بر پایه تدین مردم به اسلام طلوع کرد، بیان کردند: در جنگ و نبرد نظامی دو مقوله مهم مورد بررسی است که آیا رسالت رزمی و ابزار جنگی مهم است، یا ایمان قوی.

*قدرت دفاعی و نظامی ایران بسیار بالاست

حضرت آیت‌الله نوری همدانی،  قدرت نظامی و دفاعی کشور را بسیار بالا دانستند و افزودند: قرآن کریم اهمیت خاصی به صنایع نظامی و رشد آنها داده است، ولی تنها با ابزار جنگی نمی‌توان پیروز شد، بلکه باید در کنار آن ایمان قوی وجود داشته باشد.

*ایمان و اعتقاد لازمه قدرت و توان رزمی

معظم له با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه در بین نیروهای مسلح، تصریح کردند: ترس از مرگ، اسلام را ضعیف می کند و باید با ایمان قوی این ترس را از خود دور کرده و در عرصه شهادت خود را آماده کنیم.

ایشان، ایمان و اعتقاد را لازمه قدرت و توان رزمی دانستند و اظهار کردند: فرهنگ دینی آنقدر به ما قدرت بخشیده که می توانیم با قدرت از اسلام و انقلاب دفاع کرده و در راه شهادت گام برداریم.

این مرجع تقلید، در ادامه به جنگ 33 روزه حزب الله لبنان با رژیم صهیونیستی اشاره و عنوان کردند: در این جنگ رژیم صهیونیستی ابزارهای جنگی پیشرفته‌ای را در مقابل حزب الله و مردم لبنان به کار گرفت و تنها چیزی که نتوانست آنها را به پیروزی برساند، ایمان قوی و هراس نداشتن نیروهی مقاومت از مرگ آن بود.

*سه رکن اصلی جمهوری اسلامی

حضرت  آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه جهاد باید زیر نظر پیامبر(ص)، امام یا نائب امام باشد، خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران برپایه سه رکن اصلی شامل اسلام ناب محمدی، مردم و ولایت فقیه، شکل گرفته است و باید با تبعیت از ولی فقیه از این ارکان دفاع کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha