سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام عابدین درویش پور رئیس ستاد اقامه  نماز لرستان

حوزه/ رئيس ستاد اقامه نماز لرستان از اجرای طرح قیام در ۸۰ روستای این استان با همت روحانیون و مبلغان خبر داد.

حجت الاسلام عابدین درویش پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خرم آباد، با اعلام این مطلب اظهارداشت: طرح قیام با هدف آگاه سازی ،تبلیغ و تبیین فرهنگ نماز در بین مخاطبان روستایی انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح از ابتدای مهر ماه امسال آغاز شده و تا دو ماه آینده نیز ادامه خواهد داشت افزود:در این طرح روحانیون با حضور در مناطق روستایی و دور افتاده که فاقد روحانی مستمر هستند، علاوه بر اقامه نماز جماعت ،اهمیت نماز و ارزش این فریضه واجب را در ابعاد مختلف زندگی و تاثیر آن را در آرامش روح و روان انسان نهادینه می کنند.

رئيس ستاد اقامه نماز استان لرستان گفت:طرح قیام، سال گذشته برای اولین بار در روستاهای شهرستان خرم آباد برگزار شد ولی امسال  این طرح در تمام روستاهای استان اجرا می شود.

حجت الاسلام عابدین درویش پور با بیان اینکه در بیش از ۹۹ درصد کارگاه های آموزشی ستاد اقامه نماز استان برای تمام اقشار مردم از ظرفیت تبلیغی روحانیون استفاده می شود تصریح کرد:در تمام کارگاه های آموزشی و فرهنگی نماز روحانیون به آموزش  تصحیح قرائت اذکار نماز،نقش نماز در تحکیم بنیان خانواده و تشویق فرزندان به نماز به ایراد سخنرانی و فرهنگ سازی می پردازند.

همکاری ۱۲۰یاور نماز در برنامه های ستاد اقامه نماز لرستان

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۰ نفر متشکل از خواهران و برادران به عنوان یاوران نماز در اجرای برنامه های ستاد اقامه نماز همکاری دارند خاطر نشان کرد:یاوران نماز با گذراندن دوره های آموزشی روش های تبلیغ نماز در بین مخاطبان، به تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز می پردازند.

رئيس ستاد اقامه نماز استان لرستان با بیان اینکه در بین یاوران نماز طلاب و روحانیون نیز بصورت خودجوش همکاری ارزشمندی دارند یادآور شد:این افراد بصورت چهره به چهره و مشاوره به مخاطبان سعی می کنند فرهنگ نماز خصوصا نماز اول وقت را در جامعه نهادینه کنند.

اجرای طرح سلامت معنوی برای ۱۵۰پرستار و بهیار

حجت الاسلام درویش پور در بخش دیگری از سخنان خود  از اجرای طرح سلامت معنوی برای ۱۵۰ پرستار و بهیار بیمارستاهای استان لرستان خبر داد و اظهار داشت:در این طرح پرستاران و بهیاران با شرکت در یک دوره آموزشی که با تدریس روحانیون برگزار می شود احکام وضو،نماز ،تیمم و....را فرا گرفتند و در حرفه خود برای بیماران بازگو می کنند.

وی در پایان با بیان اینکه هم اکنون در برخی بیمارستان های خرم آباد مراکز مشاوره دینی با استقرار روحانیون در بیمارستانها ایجاد شده است گفت:این اقدام ارزشمند از طرف متولیان سلامت می تواند در ارتقای سلامت روحی و معنوی بیماران و همراهان آنها موثر واقع شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha