جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حمید اطمینان - رایزن فرهنگی ایران در بوسنی

حوزه/ رایزن سابق فرهنگی ایران در بوسنی گفت: تعداد قابل توجهی در غرب وجود دارند که وجدان شان بیدار شده و این نامه آنها را بیدارتر می کند.

حمید اطمینان رایزن سابق فرهنگی ایران در بوسنی در گفتگو با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان غربی اظهار داشت: این نامه جهت تغییر ذهنیتی که در جوانان اروپا و آمریکا بوجود آمده و آلوده به تزویر شده است بیان خوبی دارد.

وی با بیان اینکه بیانات رهبری در این نامه بسیار روشنگر است گفت: به دلیل محیطی که غربی ها در آن گرفتار هستند متاسفانه برخی مسائل به گوششان نمی رسد؛ بلندگوهای عظیم رسانه ای جایی برای بیان سخنان حق نمی گذارند و این نامه درصدد تبیین اینگونه مسائل برای مخاطب غربی است.

اطمینان ادامه داد: البته چون فطرت های خدادادی فطرت های سالمی هستند وقتی سخن حق به آن ها برسد آن را دنبال می کنند.

وی با اشاره به محتوای نامه رهبری خاطرنشان کرد: خوف عظیم دشمن از تبیین محتوای نامه رهبری و این مسائل در جهان است و با آن مقابله می کند؛ لذا به شیوه های مختلف سعی می کند آن را آلوده کرده و نگذارد به گوش مخاطب برسد.

نامه رهبری دارای برهان حلّی و برهان نقضی است

رایزن سابق فرهنگی ایران در بوسنی افزود: نکاتی که مطرح شده بسیار حساس و دارای برهان حلّی و برهان نقضی است و رفتار متناقض غرب در گفتار و رفتار روشن شده است؛ مثل خوفی که به واسطه حوادث پاریس بوجود آمد که معظم له اشاره کردند سال ها جهان اسلام با این مسئله مواجه است.

وی ظرفیت مخاطب غربی را در دریافت پیام های این نامه مورد ارزیابی قرار داد و گفت: از جهتی عدّه بسیاری از آن ها در هاله ای از غفلت به سر می برند اما از طرف دیگر تعداد قابل توجهی وجود دارندکه وجدان شان بیدار شده و طالب این سخنان هستند و این نامه آنها را بیدارتر می کند.

اطمینان خاطرنشان کرد: در کشورهای متعددی افراد سالم را که دنبال حق و حقیقت هستند مشاهده کرده ام و از جایی که خدا هدایت انسانها را اراده کرده و فطرت سالم به انسان عطا کرده این نامه می تواند در تعداد معتنابهی تاثیر بگذارد.

وی ادامه داد: نامه اول رهبری که توسط برخی مجامع شیعی و ایرانی به وسیله ایمیل منتشر شد مورد استقبال و تشکر دریافت کنندگان قرار گرفته بود و مشخص بود برای آنها روشنگر بوده است.

* نفوذ فرهنگ غرب از طریق رسانه و توریسم

اطمینان با اشاره به تحمیل فرهنگ غرب بر سایر ملّتها و کوچک شمردن فرهنگ های مستقل که در نامه رهبری مورد توجه قرار گرفته است یادآور شد: تمدن غرب به تدریج و از طریق بوق های تبلیغاتی، مستشاران و توریست ها وارد فرهنگ های مستقل و جوامع اسلامی شد و در نتیجه بسیاری از بالندگی های فرهنگ اسلامی مخفی ماند.

وی ادامه داد: چون فرهنگ غرب دارای ابتذال است و نفوس بشری و نفس اماره طالب چنین زرق و برق هایی است دامنه تاثیرات آن به سرعت فراگیر شد.

رایزن سابق فرهنگی ایران در بوسنی یادآور شد: جهان غرب با بهره گیری از ابزارهایی که دارد سعی می کند همانند سازی فرهنگی را در جهان به وجود آورد در حالی که فرهنگ غربی به هیچ وجه از ظرفیت جانشینی فرهنگ های بومی برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه پیام های این نامه برگرفته از اصول اصیل اسلامی و بصیرت عالی است خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی آحاد مومنین از جمله سایتهای خبری و صدا وسیما است که آن را به صورت وسیع منتشرکنند، ارسال این نامه به صورت های مختلف و به زبان های زنده و حتی زبان هایی که کمتر با آن ها گویش می شود تکلیف ما است.

انتهای پیام/

20/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha